Kun je achterhalen sinds wanneer dit gebeurt?
Want dan kun je mss ontdekken wat er is veranderd (firmware- of app updates).
Al zou dat er niet toe moeten leiden dat dingen “uit zichzelf” aan en uit gaan.
In mijn beleving doet Homey (lees: een computer) nooit iets uit zichzelf ![]()
Één van de nadelen van automatisering ![]()
![]()
Vaak is de opdrachtgever het probleem: een vergeten test flow, of een voorwaarde in een flow even omgedraaid om e.e.a. te testen, en dit vervolgens vergeten.
(Is mij vaak genoeg overkomen haha).
Hier kun je (soms) zien wat de lamp aanstuurde:
Ik zou het volgende eens proberen:
Installeer de Audit app, om te kunnen achterhalen wát nu je lampen eigenlijk aan/uit zet vanuit Homey.
- disable alle flows eens een dag, om uit te kunnen sluiten dat het aan een (vergeten) flow ligt.
Dat kan in 1x met een handig commando.
Ga naar https://tools.developer.homey.app/tools/api-playground, haal alle tekst uit het schermpje weg, en copy/paste 1 van onderstaande commando’s:
(1 tegelijk dus):
ALLE (standard) Flows uit zetten:
Homey.flow.getFlows().then(f => Object.values(f).reduce((r,b)=> Object.assign(r, b.enabled ? Homey.flow.updateFlow( { id : b.id , "flow" : { "enabled" : false }} ): {[b.name]:b.enabled} ), {}) );
ALLE advanced Flows uit zetten:
Homey.flow.getAdvancedFlows().then(f => Object.values(f).reduce((r,b)=> Object.assign(r, b.enabled ? Homey.flow.updateAdvancedFlow( { id : b.id , "advancedflow" : { "enabled" : false }} ): {[b.name]:b.enabled} ), {}) );
(met dank aan Geurt)
Klik vervolgens op “Run”
Voorbeeld:
en als dat geen verschil maakt:
- zet de Fibaro app eens een dagje uit (niet de-installeren dus!).
Dit kan geen kwaad, behalve dat de geïnstalleerde Fibaro apparaten niet meer door Homey aangestuurd kunnen worden.