Homey off-line

Dat hoop ik ook, want je bent niet de enige met het probleem :frowning:

1 Like

Beste Homey gebruikers, hierbij een korte update.
Momenteel heb ik de problemen met het onverklaarbaar off-line gaan van mijn Homey onder controle. Wat werd hiervoor uitgevoerd?

  1. Nieuwe USD lader/stekker voor Homey geïnstalleerd
  2. Extra slimme stekker (Osram Smart+ via Philips Hue bridge = Zigbee) als back-up geïnstalleerd, zodat ik nog steeds vanop afstand via de Philips Hue controller deze slimme stekker van Osram kan bereiken en AAN/UIT kan zetten zodat Homey opnieuw opstart en nadien terug on-line komt
    Het logbestand welke ik aan Homey support heb bezorgd, heeft weinig extra input opgeleverd, enkel dat ik niet actieve apps beter zou verwijderen. Ik heb namelijk nog een gewone Homey (1e gen) en dus geen Pro versie. Hopelijk kan dit jullie ook verder helpen.

Momenteel heb ik wel bijzonder veel problemen met het toevoegen/verwijderen van bestaande Zigbee componenten (o.a.Xiaomi, …).
Weet misschien iemand of de nieuwe compacte Qubino MINI dimmers (ZMNHHD1) al door de Qubino app voor Homey worden ondersteund? Heeft iemand deze reeds aangekocht en getest? Ik ben zelf van plan om nog voor een 5-tal lichtcircuits/punten, waarbij ik geen Philips Hue GU10 spots of E27 lampen kan installeren want vaste LED lichtpunten binnen/buiten, te automatiseren via Qubino MINI dimmers (werken 2-draads + 3-draads en zijn zeer compact om achter schakelaars in te bouwen) of Fibaro schakelaars. Bedankt voor jullie input.
Olivier

Bedoel je dat het niet meer is voorgekomen (en de nieuwe USB-stekker de oplossing was), of bedoel je dat het nog steeds voorkomt maar je het met de slimme stekker kunt oplossen? Ben wel benieuwd of het probleem zich nog voordoet namelijk

Beste Neuron, het probleem heeft zich tot op heden niet meer voorgedaan. Hierdoor lijkt het mij inderdaad dat de nieuwe USB-stekker de oplossing is. Tevens heb ik dus nu ook een back-up oplossing via de slimme stekker (Homey aan/uit) via mijn Philips Hue bridge.
Of het zou moeten zijn dan de diverse verwijderde app op mijn Homey ook een positieve rol spelen. Ik heb een 15-tal apps verwijderd uit het geheugen van mijn Homey die ik niet gebruikte. Hopend dat jij hiermee ook verder kan en in de juiste richting kan zoeken om uw probleem te verhelpen.
Maar “fingers crossed” want ik ben nu nog maar 4 dagen terug van vakantie, en dagelijks check ik mijn Homey, en momenteel is deze nog steeds on-line wat voorheen dus niet was. En tijdens mijn vakantieperiode (2,5 weken), wanneer Homey dus geregeld moest werken, heb ik geen problemen gekend maar dat was tijdens mijn vorige vakantie ook niet. Dus van zodra Homey geen signalen meer ontvangt, ging Homey 1 tot 2 dagen na mijn thuiskomst van vakantie onverklaarbaar off-line.
Veel succes alvast.
Olivier

Ah, goed om te horen dat het tot nu toe goed gaat! Ik hoop dat dit een permanente oplossing is, want het zou natuurlijk gewoon goed moeten werken.

Sorry, ik realiseer me dat ik niet helemaal duidelijk was. Ik heb hier zelf (tot nu toe in ieder geval) geen last van gehad. Maar ik ben graag op de hoogtes van (mogelijke) problemen en hun oplossingen, vandaar mijn interesse. Bedankt voor je antwoord!

Geen enkel probleem en bedankt voor uw feedback. We zijn er om elkaar te informeren en te helpen. Daarvoor dient een Homey community en forum.

1 Like

Hallo,
Did you manage to make airzone system work with homey ?

No, AirZone is not connected with my Homey. If you would know how, please let me know.

Thanks for answering.
Please check my post about the options we have…

The more it s used the more chance we have to come with an official app