Homey flow activeren met Google assistant

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie voor mij een oplossing hebben voor het volgende.

Laatst een filmpje gezien op youtube van athom homey over hoe via voice een flow te activeren. Dit werkt goed. Je maakt een flow bijv

als
“iemand zegt iets specifieks”
Garage aan

Dan
Zet garage aan

Nadat je flow is aangemaakt dien je deze als favo toe te voegen in Homey en vervolgens dien je je sync uit voeren en wholla het werkt. Ok google, activeer garage aan’ en her werkt

Maar… zodra mijn vriendin hetzelfde commando geeft werkt niet.

Het leuken is, zodra zij een flow aanmaakt en deze als favoriet insteld werkt het via voice bij haar wel en bij mij dan weer niet.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

acties uitgevoerd tot nu toe

  • reboot homey
  • sync google binnen homey staat aan op beide toestellen
  • persoonlijke resultaten staan aan binnen de google assistent settings

Groet,
Koen

Maar als je nu als trigger “Deze flow is gestart” gebruikt en je noemt die flow “garage aan” ?
Ow, of ligt het gewoon aan de voicematch van Google?

De “iemand zegt” flowcard is niet voor Google. Je moet Google vragen de flow te starten met de naam. Als je een andere triggerzin wil, kun je een routine in de Google Home app maken die de flow start.

1 Like

Dat dus.

En als je geen routine maakt moet je zeggen “hey google, activeer (flow naam)”
Wil je wat anders zeggen dan moet je zoals Edwin al zei een routine aanmaken

De iemand zegt flow card is nog uit de tijd dan Homey zelf stem herkenning had. Dit is bij nieuwere modellen eruit gehaald.

1 Like

Dank voor de update en kennis. Inmiddels opgelost :slight_smile:

1 Like

Sinds een paar weken, en ik erger mij er enorm aan, werkt het aansturen van flows via google assistent niet meer. Zijn er meer die hier last van hebben en die misschien een oplossing hebben? De hele reden waarom ik Google en Homey heb, dat is nu niet meer te verwezenlijken.

Heb je dit meegekregen: End-of-life of Homey’s speech recognition - Check your Flows - Sinds april werken oude stemherkenningsdingen van Homey niet meer en moet je spraakintegratie met Google ook op sommige punten anders.

Volgens mij vallen Ok Google, zeg Homey om… daar ook onder. Als Homey goed gekoppeld en gesynchroniseerd is met Google Home dan zou Ok google, zet … aan/uit wel moeten werken, en kun je ook je favoriete flows starten met ok google, start <naam flow>.

Kijk in de Instellingen van Homey bij Google Assistant of het schakelaartje om te synchroniseren nog aanstaat: deze gaat soms na enkele dagen onverklaarbaar uit.

Controleer in Google Home - Instellingen - Werkt met Google ook of Homey daar nog staat, klik er eventueel op en kies “ververs apparaten” (IOS) of “Account opnieuw koppelen” (Android) om zeker te zijn dat je authenticatie nog klopt en alle apparaten en favoriete flows zijn bijgewerkt voor het Homey account dat is gekoppeld met Google assistant.

Dan zouden de “nieuwe” varianten het keurig moeten doen.

3 Likes
3 Likes

Enorm bedankt voor de reacties, het is mij gelukt!

2 Likes

Hoi hoi,

Weij hebben sinds een paar weken de Homey Pro 2023 en we hebben hetzelfde probleem. Ik kan met de assistent de flow starten met het commando “start (naam flow)” waarna keurig de flow wordt gestart. Maar mijn vriendin kan op dezelfde manier flow starten.

Wat was precies de oplossing? En moeten alle gebruikers Homey zelf synchroniseren met Google home?

Alvast bedankt voor de reactie(s) :smile:

Net even geprobeerd. Ik had de uitdaging dat Advanced flows niet wilde starten met google assistent. Voor mij was de oplossing om er een startknop in te plaatsen en die direct naar je “Dan” kaart/actie verbinden.