Homey defect - over 2-3 weken pas een reactie ?!?!

Hallo lezers, afgelopen weekend heeft mijn (minder dan een jaar oude) Homey Pro de geest gegeven na een aantal dagen achtereen te zijn gecrashed. Connectivity via de USB tool werkt niet (meer) en een factory reset heeft ook niet geholpen. Het device werd aanvankelijk nog herkend door de USB tool maar kwam niet verder dan uren lang “performing magic, please wait” te melden. Na de factory reset helemaal geen herkenning of reactie meer.

Nu kan het gebeuren dat apparaten stuk gaan; daar heb ik vrede mee wat ik niet kan accepteren is dat je na melding en verzoek om support een e-mail krijgt waarin staat dat je naar verwachting 2-3 weken op een reactie moet wachten omdat ze het zo druk hebben! Deze Homey is onderdeel van mijn Domotica landscape en daarmee een belangrijk (maar niet essentieel) onderdeel van de aansturing van devices. De basis is gelukkig het betrouwbare KNX platform.

Ik heb 2 vragen:

  1. zijn er nog andere dingen die ik kan doen voor recovery?
  2. hoe kan ik support aan de lijn krijgen om geen 2-3 weken te hoeven wachten?

Alle suggestie zijn welkom. Thanks.

P.S. Ik ben een ervaren IT-er dus je mag er van uit gaan dat ik de basale zaken inmiddels heb gedaan!

Staat er dat? Of staat er dat het 2-3 weken kan duren? De ervaringen hier op het forum zijn dat in geval van grote problemen je meestal al binnen een dag antwoord hebt.

1 Like

Ongelooflijk hè, hoeveel mensen het verkeerd lezen.
Zelfs ervaren Iteejers :sweat_smile:

4 Likes

Bedankt voor jouw reactie Robert. Je hebt gelijk; ik heb inderdaad vanmorgen een reactie/RMA nummer ontvangen. Duidelijk een kwestie van under-promise en over-deliver. Dit staat er overigens in hun e-mail: “Please note that we are currently experiencing a sharp increase in ticketload. This is why our expected reply time is 2-3 weeks.

Een compleet zinloze reactie Peter, één die gebaseerd is op onjuist aannames zoals je in mijn reactie aan Robert kunt lezen. Mijn advies: probeer in het vervolg eerst een alle feiten te verzamelen en aannames te verifiëren voordat je reageert. Dan kom je een stuk sympathieker maar met name ook behulpzamer/constructiever over. Nog een fijn dag gewenst.

1 Like

Pfff, hij zet er toch niet voor niets een smiley bij? En hoezo onjuiste aannames. Die had je zelf al gedaan. Niet zo reageren, dan kom je een stuk minder zuur over. Fijne avond!

Bedankt voor deze bijdrage Peter, heel zinvol en constructief. Prettig avond.

En wat was er dan zinvol en constructief aan jouw bijdrage? Je post is alleen maar een hoop poeha en een negatieve bijdrage gebaseerd op slecht lezen en een aanname (die dan ook nog eens achteraf wordt aangepast naar “naar verwachting”). Maar dan een ander verwijten niet te reageren op basis van feiten en het niet verifieren van aannames. Tja. Je bent ervaren IT-er of niet hè. Je zult wel gelijk hebben denk ik.

Respect Peter. Het is een kerel die zijn ongelijk durft toe te geven.

Beste geleerde heer IT’er JanJonker,

Ik vind nog steeds dat jij de uitleg van support echt verkeerd leest en opvat, maar zoals ik al schreef, op één of andere manier doen velen dat.
Als je echt een IT’er bent, zou je het wel goed moeten kunnen lezen, vandaar mijn kwinkslag.
Het was best lachwekkend eigenlijk.
Helaas ben je een veel te serieuze IT’er, met lange tenen.

Dat je dat hier ook nog eens Athom support gaat lopen zwartmaken, valt in de categorie stemmingmakerij wat mij betreft.
Je vergeet mss dat het een geheel gratis service is, die geen response tijd contract met u, zijne IT hoogheid hebben.

Een kerel, maar ook een wijf (om dezelfde terminologie te blijven), geeft toe dat hij/zij de plank deze keer finaal misgeslagen heeft, je kunt lullen of kutten wat je wil.

Wat heeft het er trouwens mee te maken dat jij Iteejer bent.

1 Like

Ik ben het in grote lijnen wel met je reactie eens hoor, maar…een klein dingetje ter verdediging. Minder dan een jaar oud betekent toch garantie? Mag je dan niet een wat snellere reactietijd belooft krijgen :wink: Ik zou ook voor verschillende devices onthand zijn zonder Homey, denk dat ik een reactie in de trent van je hoort hopelijk binnen 2 á 3 weken van ons ook niet echt ‘cool’ zou ontvangen.
Maar goed communiceren én lezen (no pun intended) blijkt maar weer een kunst te zijn.

Hi Nick, ondanks het statement in de eerste template-email dat de verwachte reactie tijd 2-3 weken zou zijn ben ik perfect geholpen door Peter. Ik heb afgelopen maandag mijn device opgestuurd en heb vandaag een nieuwe in gebruik genomen. Het restoren van de (betaalde) backup was kinderspel. Ik ben blij dat ik deze service heb genomen. Als ik de plm. 175 devices/scripts op mijn Homey Pro weer opnieuw had moeten aanmaken was ik weken bezig geweest. Aanrader dus!

Onder Europese regelgeving heb je twee jaar wettelijke garantie op je Homey. Dit is niet zoals hierboven gesuggereerd een “gratis service” maar een wettelijke verplichting van de leverancier.

Wat was er nou mis? Mijn inschatting - weergegeven op het RMA forumulier - was óf defecte hardware óf corrupte storage. Het laatste bleek het geval; de EMMC was onbruikbaar.

Al met al, prima verlopen, prima service van Athom en nogmaals kudos naar Peter van support!
Het enige minpuntje: de zinloze, negatieve/sarcastische reacties van sommige community members.

1 Like

ik heb niet alles meer gelezen maar zo te zien is alles al wel gezegd.
Laten we vooral weer lekker met Homey verder gaan voor hier straks berichten geflagged worden en officiële waarschuwingen moeten volgen.

daarom gesloten

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

1 Like