Homey de "flitsers" laten voorlezen van een bron

Inmiddels gezocht naar een Flitsmeister app voor Homey, dit forum voor eerdere pogingen en op internet naar mogelijke oplossingen. Zonder resultaat, dus vandaar dat ik het aan jullie voorleg.

Het idee is dat zodra ik op pad ga met de auto een vertrekroutine start. Deze heb ik redelijk ingericht inmiddels, maar ik zou graag nog de meest actuele flitsers horen voordat ik in de auto stap. Natuurlijk start flitsmeister automatisch zodra ik begin met rijden, maar ik wil de info vooraf, terwijl ik mijn spullen verzamel voor de trip.

Op de website van Flitsmeister heb ik niets kunnen vinden. Ook is er nog geen Homey-app die iets dergelijks regelt. Dus kwam ik uit bij BNR Nieuwsradio waar een lijstje staat, dan Homey zou kunnen voorlezen. Ik heb al BNR-nieuws via de routines aanstaan in de Home-app, maar daar zitten de flitsers niet bij.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Je zou een App kunnen maken of die info via een Homeyscript zoals het bijvoorbeeld het kanikeenkortebroekaan kunnen ophalen en laten voorlezen.

Thanx. Beide is nog niet mijn specialiteit, maar ik ga er in duiken!

Gewoon niet te hard rijden, dan hoef je het ook niet te weten…

Met alle respect Peter, maar misschien even dit soort opmerkingen achterwege laten, als je niet precies weet wat de reden is voor deze vraag. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties. Niet voor aannames of veroordelingen.

Zo is mijn opmerking ook niet bedoeld Roy. Maar buiten het feit dat het nooit grappig is om iemand te veroordelen op aannames, voegt deze opmerking niets toe aan de weg naar een oplossing. Voor het geval je het wil weten; bij sommige beroepen kun je je nu eenmaal niet altijd aan de max snelheid houden. Ik maak deze oplossing ook niet voor mezelf. En nu graag weer on topic.

flitsers files

Ben benieuwd naar je oplossing!

1 Like

Jongens, let go. On topic graag.

1 Like

Tegen files? Thuiswerken, part-time werken, verspreiden van reismomenten waar dat mogelijk is. Asfalt toevoegen totaal niet want dan schuift het gros gewoon een baan op naar links…

Maar helaas gaat dit topic daar niet over.

Misschien is het dan handig om even de reden (achtergrond) te vermelden bij je vraag.
En ik neem inderdaad aan in dit geval (ik kon niet anders want er is geen reden opgegeven), maar ik veroordeel helemaal niemand.

Maar goed, bij deze dan:

Misschien bestaat er ergens op het wijde web een lijstje dat je kunt exporteren, overnemen en vervolgens via TTS laten oplezen?

Dat is inderdaad de bedoeling. Als er een basis is, kan dit vervolgens voor allerlei mogelijkheden gebruikt worden. Stel je zou een url van bijv. een google-drive doc kunnen parsen naar Homey. Je google doc is dan eigenlijk een soort verzameling van variabelen, die je (of collega’s) vanaf elke plek kunt aanpassen (vergelijk met een boodschappenlijstje > brood, fris, aardappels, wasmiddel). Vervolgens zou je Homey op commando dat lijstje moeten laten voorlezen.