Homey bridge verliest verbinding met Ikea Zigbee Devices

Vanaf 30-12-2021 verliest Homey contact met al mijn zigbee apparaten. Ik heb een repeater incl 20 zigbee apparaten (zonder batterij). Het paren gaat nu erg slecht met de Ikea app / zigbee module. Iemand enig idee of er iets gewijzigd is in de drivers van Hoey bridge, waardoor dit probleem opduikt. Graag hulp.

Helaas niet heb ik geen oplossing voor je, maar je bent niet de enige. Het zijn de beta-nukken die zich weer flink voor doen helaas. Op dit soort momenten voelt het echter meer als alfa, maar goed, hopelijk verbeterd het snel weer.

Er zijn de afgelopen 2 dagen meer problemen. Ook met KaKu devices. Heb er ook een topic over aangemaakt en werd meer gemeld. Ook met andere devices. Geen idee wat er aan de hand is, maar leuk is het niet.
Begin aardig vertrouwen in het apparaat te verliezen.

Problemen houden aan idd. Heb al een mail naar support gestuurd. Alles wat de bridge aanstuurt is traag of werkt niet en het regent foutmeldingen zoals “geen verbinding” of iets met compressie…

Heb een filmpje gemaakt voor support. Is dit ook wat jullie ervaren??

1 Like

From what I understood, flows are rate limited in the cloud. If that’s true, it would mean that if you have flows that have a decent amount of actions, some of those actions may fail due to hitting the rate limit.

yes, but even today it is not even possible to turn on 1 lamp via the app.

Cloud-based home automation :man_shrugging:t3:

Zelfde probleem hier mer kaku en ikea spullen die nauwelijks san te sturen zijn. Ook status van apparaten is niet correct.

Ecodim dimmers werken wel goed.

Ik heb meer dan 50 Tradfri lampen en afstand bedieningen en speciaal een Homey hiervoor gekocht omdat de hub van Ikea zelf bagger is. Nu kan de Homey ook geen lampen meer aansturen en hele ruimten niet meer stuurbaar. Hen dezelfde problemen als derden in dit topic. De Homey wordt verkocht omdat dit de ideale oplossing voor Tradfri is. Nou, niet dus! Meer dan teleur gesteld in de Homey. Wanneer wordt dit opgelost?

Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik de Homey klantenservice kan bereiken?

Zojuist heeft alleen een harde reset (230V verwijderen) en weer opnieuw opstarten het mogelijk gemaakt dat ik weer lampen kon aansturen. was weer volledig vastgelopen.

Voor de Bridge kun je zaken hier melden

en support kan zoals op iedere pagina onderaan staat via

@Marco_Vogels
Graag even aandacht voor de community guidelines,
Dit is een community forum

Wil hier geen nieuw topic over maken omdat dit waarschijnlijk vaker aan de orde is echter de zoekfunctie levert bij mij niet veel zinnigs op.

Ik heb exact hetzelfde probleem, homey werkt perfect maar na ± 2 tot 5 dagen zijn alle zigbee apparaten onbereikbaar. Ik kan zelf de apparaten niet bedienen maar ook de motion sensoren wie de flows triggeren doen hun werk niet meer. Een reboot zorgt ervoor dat alles weer zoals vanouds werkt maar van korte duur.

Echt extreem vervelend, ik ben overgestapt van HAS naar homey vanwege de belofte dat alles veel eenvoudiger zou moeten zijn (helemaal mee eens overigens) en betrouwbaarder maar dat laatste puntje ben ik nog niet van overtuigd als ik telkens homey moet rebooten.