Homey Bridge of 2e Pro?

Ik wil het Bluetooth bereik van mijn Homey Pro uitbreiden.

Ik dacht daar is de Bridge geschikt voor, maar de app die ik daarop zou willen draaien is alleen maar beschikbaar voor Homey Pro officieel gezien. Gaat dit nu helemaal niet en ben ik dan genoodzaakt een 2e Pro te kopen?

Als je de Homey Pro 2023 hebt, kan je de Bridge als satelliet toevoegen. In deze modus kan de Bridge het bereik van je Homey Pro vergroten

1 Like

Ook voor Bluetooth? Dat is immers een point-to-point protocol? Hoe zou dat dan moeten werken?

Het zou moeten werken volgens de beschrijving, maar ik hoor graag de praktijk ervaring van iemand.

Ja ik geloof ervaring meer dan platte text

1 Like

Dit zegt Homey bot over de werking:
(zoals @smarthomesven ook al aangaf)

1 Like

In Homey Developer Tools staan alle Bluetooth devices gekoppeld aan mijn Bridge, en geen enkele aan mijn Homey Pro. Vreemd, want ik zit met mijn iPhone en iPad dichterbij de Pro als de bridge.

Zal Ble dan net zoiets werken als zigbee / z-wave, die apparaten kiezen soms de meest onmogelijke routes met grote omwegen, en houden dat ook zo (bij goed functioneren), ook als je er routers bijzet?

Even gezocht:BLE kent mesh networking. Weer wat geleerd.:wink:

1 Like

Volgens mij ondersteunt Homey niet (producten die werken met) de BLE-mesh netwerkstandaard.

Ik ga ervan uit dat het uitbreiden van BLE via de Bridge hetzelfde werk als bijv. via de BLE ESP32 Hub-software voor SwitchBot-apparaten: de Bridge maakt via WiFi connectie met je Homey Pro en kan via die link BLE-signalen opgevangen door de Bridge doorsturen naar de Homey Pro voor verwerking. Homey kijkt welke antenne (die van de Bridge of Pro) het sterkste signaal heeft/als eerste het bericht ontvangt en reageert daarop.

1 Like