Homey Bridge - HP23 WIFI

Hallo,

Ik overweeg om mijn netwerk uit te breiden met een homey Bridge. Maar nu vraag ik me af, wanneer ik deze niet via z-wave laat communiceren met de HP23 die in een ander deel van het gebouw staat, komen dan de op de Bridge aangemelde apparaten wel te staan in de app van de HP23?
Het gaat bijvoorbeeld om een garagepoort, als ik daar een module van aanmeld op de Bridge, zie ik die dan in de app van de HP23? En kan ik die dan bedienen? Als er geen Z-wave connectie is?

Ziet HP23 de op de bridge aangemelde garagepoort dan als een apparaat vallend onder de bridge? Of ziet hij die helemaal niet?

Met de bridge als uitbreiding op de Pro 23 krijg je er een “ordinaire” z-wave en zigbee router bij.
Het is dus niet zo dat het z-wave signaal dan via wifi wordt “verlengd”;
Dat geldt enkel voor drie andere protocollen die de bridge ondersteund: IR, 433MHz en Bluetooth.

Maar als ik je vraag goed begrijp wil je je z-wave bereik vergroten. Dat kan ook d.m.v. één of meerdere 230V gevoede z-wave apparaten (zoals tussenstekkers) te plaatsen, in het gebied tussen Homey en garagepoort.

1 Like

Bedankt voor je hulp!

Gezien de afstanden en de constructie van het gebouw is het eigenlijk niet mogelijk om met repeaters te werken. Het zijn serieuze afstanden die overbrugd moeten worden (bedrijfspand). Eigenlijk wil ik gewoon 2 aparte homeys laten draaien, maar die zou ik dan willen bedienen via 1 app. Dus dat ik niet continue hoef te schakelen tussen de 2 homey’s.

Graag gedaan, Linda.

Op zich is het geen probleem om twee Homey Pro’s een soort van te combineren, je kunt namelijk de apparaten van H1 toevoegen aan de H2 met HomeyLink en evt. vice versa.
Voorbeeldje van H2 apparaten op H1 (uiteraard kun je ze in zones naar keuze plaatsen):

en van H1 apparaten op H2:

De “standaard” functies zullen wel werken, maar de meer exotische dingen misschien niet.
Helaas is er (nog) geen lijst van wat standaard gewoon werkt.

Je kunt zo ook flows op H2 starten vanaf H1 en v.v.

Op deze wijze kun je via het netwerk toch z-wave apparaten van een andere Homey besturen en monitoren, zelfs via internet.

Voor editen dien je in de app meestal toch even de Homey te kiezen waarop je iets wil wijzigen / toevoegen, zoals flows, variabelen, apps e.d.
Wat ik wel handig vind, is om dan bij alles duidelijk te maken dat het Homey 1 of Homey 2 betreft. Zo zet ik bij Homey 2 overal H2 voor de namen van apparaten, flows, variabelen, zones etc.

Top, dit is idd wat ik zocht!

Met vriendelijke groet,

Linda Hesen

1 Like