Het Zigbee netwerk van mijn homey 2019 is sinds enkele dagen “leeg”. Ik weet niet zeker of het sinds de update naar 12.0.0 is gebeurd of twee dagen later na een melding op mijn tijdlijn: “ Zigbee is hersteld. Zigbee apparaten moeten mogelijk…… (enz)”
Hoe dan ook de iconen van alle Zigbee apparaten in de mobile app geven aan “ Apparaat onbeschikbaar” en in developer tools bij Zigbee staat enkel nog Homey Pro als node, verder is de lijst leeg. Z-wave en Bluetooth werken nog prima.
Hoe krijg ik alle Zigbee verbindingen weer werkend?
Daarnaast heb ik al een Homey Pro 2023 klaarliggen om te installeren als ik weer thuis ben van vakantie. Is het verstandig om het Zigbee netwerk op de 2019 eerst te repareren voordat ik een backup op de 2023 installeer en die in gebruik neem of zou dit niet uit moeten maken?
Een zg. Full software download lost vaak vreemde zigbee zaken op;
Howto:
.
Als er nog een backup is gemaakt voordat de zigbee problemen ontstonden, is het geen probleem.
Zet dan wel NU de autom. backups UIT, anders worden straks de ‘goede’ backups overschreven
Maar het terugzetten van een backup die is gemaakt toen er zigbee problemen waren, zou in theorie ook goed moeten kunnen gaan. Zigbee ‘zit’ namelijk in de firmware/zigbee chip, en jouw zigbee apparaten ‘zitten’ in jouw backup.
Heb er nog niet over gelezen dat iemand dit ooit heeft uitgeprobeerd