Ik heb sinds een tijdje de Homey Pro Early 2023 model met 2 extra bridges om het huis te coveren.
Ook heb ik al een tijd dat de Home/Away functie niet goed werkt. Zelfs als ik thuis van de ene naar de andere verdieping loopt, krijg ik een melding dat ik weg ging en weer thuis kwam.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S24 Ultra, Android 16, OneUI8 en de Homey is up to date met de huidige versie. Batterijoptimalisatie staat uit, en ook het wegnemen van rechten staat uit bij mij.
De vorige Homey (2016 model) werkte wel goed.
Wat zou een reden kunnen zijn voor het niet goed werken van deze functionaliteit?
zou je kunnen duidelijk maken wat je bedoelt “niet goed werkt”, werkt af en toe of alleen onder bepaalde voorwaarden wel/niet? met Smart Presence | Homey heb je een app die de aanwezigheid ook voor je zou kunnen tonen.
Hoi Ruurd,
Ik bedoel ermee:
Ik zit thuis op dezelfde plek in het huis te werken (remote werk 8 uur per dag) en ik krijg een melding van mijn Homey op mijn app, dat ik zojuist het huis heb verlaten.
Meestal krijg ik dezelfde minuut ook weer een melding dat ik weer thuis ben. Zonder mijzelf verplaatst te hebben.
Bijgevoegd een screenshot van mijn Homey app.
De enige die klopt, is van gisteren, 20:!5. Toen kwamen we inderdaad thuis.
Vandaag ben ik de hele dag op dezelfde plek geweest, waar Homey denkt dat ik weg ben… geen idee.
Dat is heel irritant, voor zover ik weet is de telefoon via WiFi/IP adres verbonden met de Aanwezigheids functie in Homey, het zou dus kunnen zijn dat er korte onderbrekingen zijn, misschien kan je in het logboek van de WiFi-router zien wat er achter de schermen aan de hand is, of misschien toch eens proberen met Smart Presence | Homey?
Soms helpt het even uitloggen in de app en vervolgens weer inloggen wel
I understand your frustration. And don’t have a solution for it but the advice to use the app Smart Presence by Bratislava Kubesa if that will cover your needs. There the polling time, and number of missed polls is adjustable.