Hoe krijg ik de absolute waarde van 2 variablen?

Ik wil de absolute waarde van 2 variabelen bereken (absolute verschil tussen 2 variablen) in een flow kaart. Aan de hand van de absolute waarde wil ik een vervolgstap uitvoeren. Hoe doe ik dit ?

als je de hoogte van de waardes niet weet welke altijd hoger is dan de ander, dan de enige manier dat ik mij kan verzinnen is met de gewone logic bereken een numerieke waarde:

{{ max(VAR_1, VAR_2) - min(VAR_1, VAR_2) }}

dit zorgt ervoor dat de laagste waarde (min(VAR_1, VAR_2)) van de hoogste waarde (max(VAR_1, VAR_2)) word afgetrokken.

Of {{ abs(VAR_1 - VAR_2) }}

dat wordt niet ondersteunt in Homey (ingebouwde logic), misschien met de better logic app

Werkt voor mij (firmware v4):

hier niet, Ik krijg een null (so NaN) als waarde in de variabele (yup, geen protectie voor kwa melding)

Bij mij is het de correcte waarde:

image

Overigens is null iets anders als NaN in JS, alhoewel de variabele bij mij leeg blijft als ik bv twee string tokens gebruik.

Misschien dat er iets in v5 veranderd is op dit vlak?

klopt, maar met NaN is ook geen nummer in de logica sectie, dus word het automatische een null waarde (ook wel leeg).

hmm neeh :see_no_evil: ik ben gewoon blind en had de - gemist in de functie (tot 3x toe), en had nog een komma staan.

bedankt! werkt :wink: