Variabelen vergelijken in als kolom

dag,

situatie:
badkamer met vochtigheidsensor en ventilator met twee standen (beide apart geschakeld via Homey)
woonkamer met vochtigheidsensor.

Gewenste uitkomst:
Als ik heb gedouchte of in bad ben geweest, dan wil ik de ventilatie graag aan doen op de hoogte stand, later mag dit wat zachter.

Ik heb in het verleden dit voor elkaar gekregen met een bekering van logica in de kolom ALS
( als LuchtVochtigHeid badk groter is dan {{LVH badk - LVH woonk + 20}} de 20 is dan een buffer omdat de badkamer altijd wat vochtige is van de woonkamer dan hard aan.
{{ LVH badk - LVH woonk + 10}} dan laag aan.

Ik heb vorig jaar opnieuw alle flow moeten maken ivm een crash van Homey, dus ben deze flow kwijt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen omdat je nu alleen maar groterdan een nummer kan plaatsen in kolom ALS.

Wat je nodig hebt is de logica kaart “een vergelijking is waar”. Let wel op, de berekeningen die je noemt moeten tussen dubbele accolades, een accolade is niet genoeg.

1 Like

Ik zit nu ook met dit probleem als het buiten flink vochtig is. Ik schakel de centrale ventilatie nu op relatieve vochtigheid. Rv hoger dan 72% ventilatie naar hoogstand, Rv lager dan 68% ventilatie naar middenstand.

Maar nu is het buiten dik boven de 70% en blijft de ventilatie hoog draaien. Kan jij mij een voorbeeld flow geven hoe jij dit opgelost hebt. Ik ben niet zo goed in die logica.

@Joost_053 Heb je deze alweer gemaakt? Heb je hulp nodig om deze flow goed te maken. Ben ook niet zo’n held met logica.

Heb nu deze aangemaakt:

:droplet: Badkamer ventilator aan: Gedeelde Flow | Homey
:droplet: Badkamer ventilator uit: Gedeelde Flow | Homey