Hoe een nieuwe aqara product toe te voegen als ik deze via aqara hub installeer?

Kan iemand mij helpen met het koppelen van een Aqara product in mijn Homey Pro als ik deze installeer in de Aqara App?

Ik heb een aqara hub, deze heb ik al geinstalleerd op mijn Homey Pro. Nu zie ik dus alles wat er op die aqara hun staat in mijn Homey Pro (die aqara hub heb ik via matter code geinstalleerd).

Maar nu zit ik met een probleem en een vraag. Ik heb nu een nieuw product op mijn aqara hub geplaatst en nu wil ik deze ook op mijn Homey Pro krijgen (te gebruiken). Echter, het product komt maar niet in beeld bij Homey Pro. Als ik op Homey Pro de hub opnieuw installeer dan krijg ik de melding dat deze hub al geinstalleerd is.

Hoe krijg ik nu mijn laatste aqara product, die ik geinstalleerd heb via de Aqara app op mijn Aqara hub, op mijn Homey Pro? Ik krijg het maar niet voor elkaar :frowning:

Direct als nieuw apparaat toevoegen, en de hub niet gebruiken.

Ja, dat heb ik nu ook maar gedaan alleen werkt die niet zoals het in de Aqara app. Moeten we nog wachten tot deze ook via de Homey App te gebruiken is. Heb het nu toegevoegd als matter device.

Het hangt er vanaf wat het type apparaat is, en welke functionaliteiten het heeft.

Op dit moment zijn dit de mogelijkheden met Matter:

1 Like

Ik begrijp dus dat ik nog even moet wachten tot de FP300 is toegevoegd aan de Homey Aqara app. Ik heb hem nu geĂŻnstalleerd op mijn Aqara app maar heel vreemd, hij komt niet in mijn Homey Pro terecht. Ik heb hier een Aqara hub, die is gekoppeld aan Homey Pro maar ik krijg het niet voor elkaar om de FP300 in te lezen in de Aqara app en te installeren via Aqara hub en dan in mijn Homey Pro app te krijgen. Dat is toch vreemd?

het is bijna Sinterklaas :wink:

3 Likes

Zie jij hem wel in je homey pro? Hoe hem jij hem erin gekregen?

Door de drivers er voor te bouwen… mooie sensor, maar ook best complex(e implementatie) :wink:

Let wel op… Standaard staat de sensor op Thread en kun je hem koppelen aan de Aqara hub en Homey (via de matter optie).
Om de sensor via Zigbee te koppelen, en gebruik te maken van het Zigbee netwerk en uitgebreidere opties :smiling_face_with_sunglasses:, moet je via de Aqara Home app de firmware flashen naar Zigbee.

Deze “boodschap” moet nog even netjes / extreem duidelijk in de app meegenomen worden… anders gaat dat heel veel vragen opleveren.

1 Like

Tot nu toe heb ik hem alleen in mijn Aqara app en nog niet in Homey kunnen toevoegen. Kon wel via matter, maar dan is het ook maar een uitgeklede versie. Ik ben reuze benieuwd naar de mogelijkheid om binnen Homey te gebruiken :slight_smile: (maar ik denk wel meer mensen)