Hoe activeer Mini Zigbee Pir Motion Smart Sensor

ik heb een aantal Mini Zigbee Pir Motion Smart Sensor aangeschaft via link

app van smarthome of tuya op smartphone ziet hem niet, noch homey onder tuya cloud en tuya zigbee
in de aparte app zie ik geen icon van deze sensor, wel de staande met verschillende opties. alle opties geprobeerd.

uiteraard sensor gereset, netwerk op 2Gh, juist wachtwoord en dicht in de buurt van router.

wie kan me tip geven

Heb je al gekeken of je sensor voorkomt in de lijst [APP][Pro] Tuya Zigbee App - Apps - Homey Community Forum. Vlak boven de lijst zie je hoe je achter het ID komt.

De sensor is niet zichtbaar via Homey Developer Tools

Komt dat omdat geen enkele app de sensor wil inlezn (of hoe je dat ook noemt. Pairing lukt niet.

bij nader bestuderen van de kleine letters lees ik:
Note add intelligent gateway before adding this device, zie bijlage. Werkt deze dan niet zonder losse gateway. Ik begrijp het niet, ik heb al aqara bewegingsmelders en die kon ik rechtstreeks in homey toevoegen.

Ben geen kenner! Maar red me redelijk.



Heb je hem wel toegevoegd als generic Zigbee devices onder het homey icoontje (als app)?

Je kunt Zigbee devices in principe door dezelfde gateway laten besturen. Je kunt bijvoorbeeld een hue lamp koppelen aan de hue bridge (= gateway) maar ook direct met homey. Soms kunnen specifieke functies niet werken als je een andere gateway gebruikt…

Hehe het is gelukt door te kiezen voor sensor PIR en tpaar keer proberen
oen was deze toegevoegd als onbekend zigbee

ID is f02a0f7d-3302-4ee1-b708-e42851896cec. Wat moet ik hier nu mee?

testflow : als onbekend zigbee aangezet, dan zet lamp aan, zet uit na 4 sec.
in ontwerpfase werkt dit.
maar niet in normale situatie
grgr

Heb ze geretourneerd. Tenmiste, ali heeft terugbetaald, hoefde ze niet op te sturen.