Heu verlichting aan bij beweging en terug naar vorige status

Ik Heb de 3 flows erin zitten maar het werkt niet volledig.
Bij beweging gaat hij naar de nieuwe scène maar gaat vervolgens niet meer terug.
Hoe kan ik de gehele flow kopiëren zodat ik hem hier kan posten?

edit 22:17u:
Hij gaat terug in vorige scene echter gaat hij niet naar de juiste kleur. de Lamp blijft geel ipv bv rood.
Volgende variabelen zijn aangemaakt: DIM Niveau, Kleurverzadiging, Hue, Kleurtemperatuur.
Flow 1

Flow 2

Flow 3
image

Probeer eens een vertraging van 1 of 2 seconden in te lasten op de twee kaartjes voor het aansturen van de verlichting (dus nadat je de waardes op slaat), nu worden alle kaartjes tegelijk opgeslagen en mogelijk wordt daardoor de verkeerde waarde opgeslagen doordat alle kaartjes tegelijk uitgevoerd worden.

Ik vermoed dat het zoiets is idd.
Ik heb nu een vertraging erin gezet. Nu wordt het licht iets anders van kleur, wit/blauw. Maar niet het paars waar ik mee begon.

En je hebt de vertragingen op de geel gemarkeerde kaartjes gezet?

image
Eventueel op beide kaartjes een iets andere vertraging van bijvoorbeeld 1 seconde verschil?

Ja dit had ik al geprobeerd idd.

Weet je ook zeker dat je voor alle tags het juiste device gebruikt hebt, de keukenlamp dus? Je kan via https://flow.homey.app vrij gemakkelijk kijken of dat zo is door met de muis over de tags heen te bewegen

image

Kan er even geen screenshot van maken, maar ja dit klopt.
Er staat dan “Keuken - Keuken”.

Het is net alsof hij niet goed met de kleur omgaat. Volgens mij als ik normaal licht pak werkt wel. Dit ga ik ff testen.

Dan heb ik zo snel even geen suggesties meer. Zijn kleurverzadiging, hue en kleurtemperatuur de enige 3 waarden bij deze lamp die de kleur bepalen?
Je zal mogelijk stap-voor-stap moeten kijken wat/waar er mis gaat. Dus checken of ook daadwerkelijk de goede waarden worden opgeslagen in de variabelen en of deze nadien ook daadwerkelijk weer teruggezet zijn in de hoop te vinden wat er precies mis gaat.

Dat is wat ik vermoed, dat ik nog een tag mis.

Is er een mogelijkheid om makkelijk de waardes te monitoren? Wat ze in de PLC-techniek een variabelen tabel noemen?

wat ik zelf meestal doe is simpelweg een flow aanmaken in flow.homey.app en dan via logica kaartjes is denk ik de gemakkelijkste manier. Helaas ken ik (nog) geen andere mogelijkheden om in 1 keer een hele tabel met alle waarden (eventueel per device) uit te lezen.

Ik ben er inmiddels achter dat Homey de lamp modus van Color naar temperature gooit. deze kan ik dan niet meer terugzetten met een logical kaart. Ddit verklaart het kleur-probleem. Maar nu nog de oplossing…

Die kun je dan dus ook niet juist uitlezen of een “color” terugzetten ipv een temperature? Welke variabelen heb je ter beschikking bij je lamp?

Wat je kunt doen en bij mij goed werkt is om in de hue app van philips een scene aan te maken; bijv scene helder, tweede scene bijv scene rood. In de flows roep je met de hue app deze scènes aan. In de scene zit dus de ecacte kleur, verzadiging, lichtsterkte etc. Als helder bijv de vorige status was kun je heel gemakkelijk terug naar scene helder. Helder?

haha Helder!
Maar ik zou graag willen als de kleur paars is dat deze dan bij beweging naar helder gaat voor x tijd en dan weer terug naar paars (of welke andere kleur dan ook waar deze op stond).
Ik ben er even niet meer mee bezig geweest aangezien ik eerst de rest wil programmeren. Dit draadje pak ik wel nog op.

Eenvoudig, maak twee lichtrecepten, recept helder en recept paars. Je maakt een flow aan, In het ALS gedeelte start deze flow en in het DAN gedeelte, lamp aanzetten op lichtrecept paars en in het DAN gedeelte dat die flow uitgezet wordt en flow helder aangezet wordt.tweede flow in het ALS gedeelte Start deze flow en in het DAN gedeelte dat je de flow na 30 sec uitzet en daarna dat flow paars wordt aangezet. Derde flow, ALS beweging, EN flow paars staat aan, DAN start flow paars, anders flow helder

Gek genoeg kan ik al van dag 1 een scene maken in de hue app en in homey de scene selecteren.

Hoi LvG,

Ik was eigenlijk benieuwd of het je nog gelukt was?
In mijn vorige post was ik reeds op weg geholpen, maar ik loop ook tegen het kleur probleem aan.

Tot nu toe heb ik deze flow.

Zijn jullie al tot een oplossing gekomen hiervoor?
Ik worstel ook met hetzelfde probleem.
Kan met variabelen inmiddels redelijk overweg, maar de ‘restore’ kleur is niet dezelfde kleur als de opgeslagen kleur. Lijkt ook inconsistente reactie te geven bij iedere test.
Ben benieuwd…

Sorry voor mijn late reactie.
Maar nee ik heb het opgegeven, ik kreeg het toen niet opgelost.

Irritant eigenlijk.
Maar ik wil het niet opgeven;-)

Wat ik merk is dat als ik een testkleur instel, bijvoorbeeld groen,
en dan de waardes in variabelen opsla,
dan handmatig een andere kleur instel met de Hue-app op telefoon,
en dan weer terug wil schakelen naar de met variabelen opgeslagen waardes,
dat de lamp een andere kleur krijgt dan de ingestelde groene testkleur.

Beter gezegd, de andere kleur is geen kleur, hij krijgt een tint uit het geel/wit spectrum. Althans, dat zie ik als ik de Hue-app open op mijn telefoon.

Het lijkt er dus op dat met de tags die Homey kan gebruiken (Hue, Dimniveau, Kleurverzadiging en Kleurtemperatuur), alleen een waarde in het geel/wit spectrum opgeslagen kan worden.

Dat wordt dus nog even verder speuren want ik zal ongetwijfeld iets niet helemaal goed doen…