Herconnecteren wifi via flow of script

Dag allemaal. Ik heb een Homey Pro 2023. Heel af en toe verliest ie blijkbaar zijn wifi connectie. Ik zet dan de Homey af en terug aan om hem opnieuw te laten connecteren op het wifi netwerk.
Ik ben nu aan het onderzoeken of ik niet via een flow of via Homey Script kan detecteren dat Homey z’n connectie verloren is en om Homey dan opnieuw te laten herconnecteren tot het wifi netwerk.
Zijn er misschien apps die Homey kunnen laten herconnecteren?
Iemand ideeën over hoe ik hieraan begin? Of waar ik kan gaan zoeken?

Ja, dat kan perfect met NetScan app bijvoorbeeld. Enkel ‘opnieuw herconnecteren tot het wifi netwerk’ is niet mogelijk, het moet dan met grof geschut door Homey opnieuw te starten.

Maar de “homey is offline” melding betekent meestal niet “Homey heeft geen wifi verbinding”.
Een recente firmware update v10.1.4 schijnt het offline issue te verminderen (kan het niet meer terugvinden, maar iemand schreef recentelijk dat zijn Homey bijna niet meer offline meldingen geeft onder deze firmware versie):

Bedankt Peter voor de info.

Ik mijn Homey Pro 2023 nog maar recent aangekocht. Ik heb met versie 10.1.4, gemiddeld na een paar dagen, het offline probleem. Dus het is toch nog niet helemaal opgelost.

1 Like

Okee. Meldt het vooral ook aan Athom via Support | Homey