Helderheid Led Ring berekenen volgens verbruik/injectie stroom

Dag allen,

Ik ben op zoek naar een manier om de LED ring van mijn Homey aan te sturen volgens hetgeen ik verbruik/injecteer gemeten door mijn slimme meter (Plugwize Smile P1).

Mijn omvormer van de zonnepanelen is begrenst op 3KW, dus de slimme meter kan maximaal op -3000W staan.

Mijn idee is dus om bij een positief verbruik de LED ring rood te laten branden volgens een bepaalde helderheid percentage.
Bv bij een verbruik van 3000W brandt de LED ring Rood op 100% (Plugwize module zal dan +3000W aangeven).
Bij een opbrengst van 3000W brandt de LED ring Groen op 100% (Plugwize module zal dan -3000W aangeven).

Voor de positieve waarden (verbruik) is de formule dus eenvoudig (3000W/30 = 100%, 1500W/30 = 50%,…)
Maar ik zit wat vast met de negatieve waarden (injectie). (-3000W/30 = -100%, maar dat is dus een negatief getal.
Hoe kan ik dit opvangen?

  • ik zal rekening moeten houden met afgeronde percentages veronderstel ik?
    Is hier ook een bepaalde formule voor?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes, Bart

Ik heb het niet uitgeprobeerd maar het lijkt mij wel logisch:
Als je een nummerieke variabele aanmaak, laten we zeggen “opbrengst”, en deze in een flow zet.
Logica: Bereken opbrengst als [[-opbrengst]].
Waarbij “[” en “]” accolade’s zijn, zitten niet op mijn telefoon…
Dan zet Homey volgens mij een negatieve nummerieke variabele om in een positieve getal.

Ahzo! Het omzetten van een negatief getal naar een positief wist ik niet dat dit kon met een ‘formule’.

Is er ergens een lijst met alle beschikbare opties?

Ik test dit morgen alvast eens uit!
Bedankt voor de tip!