Ring homey kleuren n.a.v. huidige totale vermogen

Ik las vandaag dit artikel

Ik kwam daar onderstaande quote tegen:

β€œ Via de Homey App voor Plugwise heeft hij een handige manier bedacht om te zien hoe goed zijn energietoevoer werkt. De ring van Homey laat zien of er energie gebruikt wordt en/of er energie teruggeleverd wordt aan het net. Een rode ring betekent dat het gezin van Andre veel energie verbruikt, een groene ring laat weten dat er laag of geen energieverbruik is, en een blauwe ring geeft aan dat de zonnepanelen aan het terugleveren zijn. Met Homey prominent in de woonkamer weet Andre dus altijd hoe zuinig zijn huis op elk willekeurig moment is.”

Ik kan wel een flow maken met het vermogen van mijn Plugwise P1 maar ik wil daar ook mijn zonnepanelen bij optellen (net zoals bij het β€œenergy” overzicht in de homey app. Overdag klopt mijn vermogen van de plugwise namelijk niet aangezien in opgewekte energie direct verbruik. Hierdoor kan ik dus overdag de ring niet schakelen bij hoog verbruik.

Hopelijk is het duidelijk en kan iemand mij helpen.

Indien je zowel de energie uitleest uit je slimme meter en je energie uitleest die je zonnepanelen opwekken, dan kan je met logica en de juiste formules (optellen en aftrekken) vrij simpel uitrekenen wat je huidige verbruik in huis is. Stel je panelen leveren 1500W op en je verbruik in huis is 500W dan wordt er 1000W aan het net geleverd. Het kan natuurlijk ook andersom. Stel je panelen leveren 1500W op en je verbruik is 2000W in huis dan moet je alsnog 500W uit het net halen. Op basis van die getallen kan je je LED ring wel laten kleuren.

Thanks Marco, het is geluk en ben weer een stukje wijzer geworden met Homey!

2 Likes