Kleur van de LED ring

Op mijn ;oude; Homey (2019) had ik een fijne flow.
Als mijn zonnepanelen opwekken dan kleur de Led ring van homey Groen.
Als mijn zonnepanelen geen stroom opwekken dan kleur de Led ring van homey Rood.

Helaas is er geen APP in de 2023 versie om de LED ring te beïnvloeden.
Voor nu maar een hue lamp in de keuken van kleur laten veranderen. Maar ik zou graag de functie terug hebben op de Homey Pro 2023. (Om te weten wanneer de wasmachine aan kan of de droger )

Dat gaat volgens Thom niet meer terugkomen als ik het goed heb.
Er waren te veel meldingen dat Homey raar deed en soms vreemde kleuren weergaf, omdat men zelf Flows had gemaakt waar Homey kleuren moest laten zien.
Bv rood bij te weinig opwek :wink:. Maar rood brand ook als Homey niet meer opstart door bv een slechte voeding.

Ze zouden op zijn minst meer screensavers kunnen toevoegen. Ik vond de weer screensaver altijd wel vet.

Athom gevraagd naar de weer screensaver, antwoord op 23-05-2023:

Ik kan helaas niet een ja of nee antwoord geven op deze vraag, omdat we op het moment heel erg druk zijn met het stabiel krijgen van de Homey Pro (Early 2023), de nieuwe Homey app, en verder onderhoud aan bestaande dingen. Ik kan daarom helaas niet de garantie geven dat dit gaat gebeuren, maar ik zal zeker intern doorgeven dat hier vraag naar is!

1 Like

Jammer, zou een groot gemist blijven. Persoonlijk met mijn vorige Homey nooit problemen mee gehad.
Status kleuren snap ik dat het verwarrend zou kunnen zijn, maar daar zijn oplossingen genoeg voor te verzinnen. (Native meldingen altijd rechtsom laten draaien en screensavers alleen linksom o.i.d.)

via de flows kun je toch de led ring besturen?,
hiernaast gebruik ik sonos om meldingen te geven ala startrek, over allerlij gebeurtenissen, tevens cast ik via influxdb en grafana daahboards over het stroom en gasverbruik… aka, zoveel wegen naar rome, het is allen beperkt door je fantasie…

Niet meer in de nieuwe pro van 2023

er is een verschil, screensavers, (altijd doorgaand) nee die doen het niet meer, maar via een flow, wel degelijk, en ja ik zit op de 2023, en heb het werkend. (kwestie van flow goed inrichten…)

De LED ring kan je een kleurtje meegeven voor max 10s.
Ik heb het dus als volgt ‘opgelost’ wat overigens prima werkt (voor mij)!

PS. Het ‘Huidig vermogen’ is in mijn geval of ik teruglever het net op of niet (P1 poort).

2 Likes

Dank je wel, dit lukt