In apps mogen LED Ring Homey Pro 2023 niet bedienen :(

Via de Homey Pro (Wit) kun je “realtime” je energie verbruik weergeven, dit gebeurt dan via de P1 poort van je slimme meter.
Echt een leuke optie om inzichtelijk te maken in tijden van gratis energie via PV en energie verbruik.
En ik denk ook dat dit de toekomst is Peak Shaving.

Athom heeft echter besloten dat apps geen acties meer te mogen uitvoeren op de LED Ring :frowning:
Op onze bar staan nu al maanden 2 Homey Pro’s (Ik heb de naam niet verzonnen maar het is zeer verwarrend.)

Het is voor mij echt een must have dat dit terug komt, anders kan ik net zo goed de Witte Homey Pro laten staan.
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dat met mij delen?
6811D709-CA0D-4436-B421-8A1D111B2954

6 Likes

mee eens :ok_hand:

Athom heet de firma😉
Weet niet waar je je info vandaan hebt, ik heb begrepen dat je op de Pro 2023 nog steeds via flows de ledring kunt aansturen, zij het maximaal gedurende 10s.
Dan kun je de led actiekaart gewoon steeds opnieuw triggeren voor een ‘oneindig’ brandende ledring.

Alternatief 1, je kunt ook de Homesh app set gebruiken om zo bijv. de ledring van de Pro 201x aan te sturen vanaf de Pro 2023

Alternatief 2, pak een kleurenlamp als vervanger van de ledring en dan stuur je die aan met de gewenste kleuren / knipper effecten, helder/gedimt e.d.

  1. Ik snap dat je het kunt programmeren, maar helaas kan ik dat niet.
    Niet zoals het nu is dat de ledring rond gaat in het groen rood blauw.

  2. Nog een lamp aan, niet echt energie bewust om met een lamp je energie gebruik weer te geven.
    Een lamp zal ook altijd een bepaalde kleur kunnen weergeven niet of het -200 Watt of -800 Watt is.
    Nu weet ik als de Led ring vol blauw is dat ik 5000 Watt terug lever.

Daar komt bij dat ik het ook wel bij vrienden en klanten heb geprogrammeerd, voor hun is het zinloos om een nieuwe Pro 2023 te kopen.
En zit er echt aan te denken om de 2023 te verkopen.

Als dat voor jou de belangrijkste functie van een apparaat is dat 400 euro kost zou ik hem inderdaad zo snel mogelijk van de hand doen. Dan heb je er inderdaad echt niets aan.

3 Likes

Dit was bekend voordat het product uitkwam.

Led ring van hp23 uitzetten (dat bespaart 2w) en dan een flexibele led strip die je per segment kan aansturen om de homey plakken!?

1 Like

Mooi man, ik wens je veel plezier verder

1 Like

Was mij niet bekend.
Maar als iemand een script schrijft heb ik er zeker wat voor over.

Volgens mij begrijp je de strekking niet?
2 in een beetje nutteloos

Wel de functie die iedereen meteen ziet.
En waar ik meteen commentaar over krijg als men vraagt waarom staan er 2.
“de nieuwe kan de ledring niet aansturen”

Niet zo mooi, jij ook veel plezier

Nergens voor nodig om zo te springen op de OP. :thinking:

Aangezien de nieuwe Homey Pro (early 2023) maar 8 LEDs heeft (en best ver van de rand af), in plaats van de 24 LEDs in de oudere Homey Pro’s, zal de resolutie(?) lang niet zo goed zijn voor het weergeven van je huidige verbruik/zon opbrengst dat je nu de oude Homey Pro voor gebruikt.
Misschien zelfs te laag om dit goed weer te geven.
Er was dan ook een “support waardige” reden waarom ze het hebben weg gehaald, ze kregen best veel support meldingen dat de led ring volledig rood was (error), maar dus geen error, maar een screensaver was die de gebruiker (soms perongeluk) heeft ingesteld.
Het weghalen is gemeld in de AMA (youtube) die ze hebben gehad vorig jaar, en er is ook al meerdere malen een topic geweest op het Forum dat het hier over had (onder andere staat het op de “app support lijst” topic), dus het was zeker wel voor de tijd gemeld.

1 Like

Mag ik geen verwachting hebben van iets wat ik koop?
Schijnbaar moet je alle YT filmpjes kijken en het hele forum door pluizen om te weten dat het er niet in zit.
Ik heb dat niet gedaan heb daar geen tijd voor.

Maar schijnbaar wordt ik nu aangevallen omdat ik iets meld wat ik een leuke optie vind.

Nee, je vindt het een reden om hem te verkopen. Dus zeg ik: doen. Ben je van het probleem af en doe je je leuke optie met de oude. Dus ik snap het prima dacht ik zo.

1 Like

Natuurlijk mag dat, er zijn ook best veel mensen die het terug willen hebben, maar de kans dat het terug komt is denk ik maar 1%, misschien zelfs nog minder.
Maar aangezien de hoeveelheid LEDs terug is gebracht naar 8, zouden sowieso alle animaties niet meer werken van de bestaande apps.
en een aantal animaties ook niet werken/goed eruit zien met maar 8 LEDs.
Wel had ik meer opties verwacht om de led ring aan te sturen met flows, maar die missen dus nog.

1 Like

Amai als je een Call uit stuurt omdat je homey rood knippert en vergeten bent dat je dat zelf geprogrammeerd hebt.
Zelf ben ik ook geen wonder daarom houd ik het bij mij zelf en andere simpel.
Maar waarom zit er dan nog een Led ring in als je hem alleen zelf met een flow 10 sec kan aansturen en een heel circus moet programmeren om hem elke 10sec rond te laten gaan.

Maar hoe meer mensen het terug willen hebben of te minste iets daar van lijkt mij dat het meer dan 1% is.
Het staat te minste op de agenda.

Zelf zou er vrede mee hebben als die 8 leds op die resolutie rond zouden gaan.

Het is denk ik ook het unieke aan Homey de Led ring die je kon aansturen.
Vraag me af hoe veel mensen het gebruiken, ook buiten het forum want lang niet iedereen zit hier op het forum maar heeft wel een Homey om simpele dingen te koppelen.

Het is vervelend dat ze 1 van jouw favoriete onderdelen ‘uitgekleed’ hebben.
Het ‘circus’ waar je naar verwijst valt best mee, in mijn ogen dan:

Dat is dan 1 kleur is geen rond draaiend vlak.
Is een optie groen geen rood blauw beetje een stoplicht.
En programmeren in een script of zit dat er echt niet meer in?

De volledige module om het te kunnen is er volledig uitgehaald.

Is er een lijst wat er allemaal uit is gehaald.
De speaker was mij bekend maar zijn er nog meer items verwijderd?

  • No SDKv2 Apps support
  • No Speaker
  • No app adjustable LED Ring (just default flows)
  • No NFC
    • No NFC antenna (since Homey Pro (early 2019))
    • Unavailable: ManagerNFC
  • No 868MHz (other then Z-Wave)
    • No 868 MHz Antenna

Bron: [Homey Pro (Early 2023)] App unsupported list

En heel veel SDKv3 veranderingen ten opzichten van de oude Homey Pro’s SDKv3 (teveel om bij te houden en op te noemen).
Hij is praktische gezien herschreven.