In apps mogen LED Ring Homey Pro 2023 niet bedienen :(

Nee hoor, gewoon de Athom site bekijken en de productspecificaties lezen. Maar je hebt wel tijd genoeg om er over door te blijven gaan… :innocent:

2 Likes

Je bent zeker de leukste thuis?

Kan je hier wat mee?

Dit gebruik ik op mijn homey pro 2019 en 2016. via homesh aangestuurd via de homey pro 2023. Dit omdat mijn P1 meter van plugwise stuk was gegaan, en ik toen een homewizard dongle kocht waar de functinaliteit niet meer in zat.

Als je het trigger interval elke 9 seconden zet, dan moet het aardig werken denk ik zo, want dan laat je de led-ring 10 seconden branden en elke keer net op tijd opnieuw.

Op zich vind ik dat ook jammer, maar dat was wel al veel langer bekend… vlak na de eerste keynote…

Ik vind het ook jammer. Geen reden om niet over te stappen maar wel jammer.
Eerlijk gezegd snap ik de reden die hierboven genoemd wordt niet goed: de mogelijkheid om de LED-ring te programmeren is eruit gehaald omdat er anders klachten zouden komen over de beperktere resolutie? Nu heb je klachten dat het er niet meer in zit. Van de regen in de drup lijkt mij. En ik ga ervan uit dat programmeerders zoals Martijn Poppen ook mooie dingen kunnen maken met deze resolutie. Die creativiteit is nu met het badwater weggegooid.
Of is het uiteindelijk gewoon een marketing-ding: de nieuwe Homey toont ons logo en anders niks?

1 Like

De resolutie is maar een kleine reden, de grootste reden is dat er verschillende support tickets binnen kwamen van mensen die een rode led ring hadden en dachten dat hun Homey Pro kapot was, terwijl er dus alleen een andere “screensaver” was gezet, door een app, of perongeluk door hun zelf, daarom is er ook een (iets te beperkte) limiet aan hoe lang een indicator aangezet kan worden in de nieuwe Homey Pro.

Ik ben er helaas ook net achter dat het aansturen van de Ledring niet meer mogelijk is. Erg jammer en ja, dat had ik ook kunnen achterhalen, achteraf…

Sorry maar de reden om deze support eruit te slopen omdat de ring ‘per ongeluk’ door de “programmeerskills” van de gebruiker of een juist geïnstalleerde app op rood zou komen en dat er dan bij Athom supporttickets binnen komen -en dat dan waarschijnlijk voor extra supportwerk en negatieve reacties zou leiden?- vind ik een erg laffe reden.

Van de Homey gebruiker wordt wel een beetje logisch nadenken verwacht, 'wacht eens even, wat heb ik het laats gedaan op mijn Homey, zou dat… ’ ja toch?

Verwacht, ja, maar of het ook daadwerkelijk gebeurd is vaker dan je denkt niet het geval, vaak genoeg hier op het forum al dat er RTFM (Read The F* Manual) dingen gebeuren, laat staan van de mensen wie niet op het forum komen (en dat zijn er heel veel), wie vaak iets minder techsavie zijn.

1 Like

Dat denk ik ook, als de normale consument zijn oude Homey om wat voor rede vervangt en naar de winkel rijdt en dan er achter komt dat deze nieuwe Homey niet alle functies meer heeft.

onder het motto durf te vragen.
is er dan iemand die mij kan uitleggen of helpen om iets in elkaar te klussen zodat ik een hue lamp kan aansturen die bijvoorbeeld bij elke 500 watt iets andere kleur krijgt ter vervanging van de ledring.

Zo, ik ontdek via deze weg ook net vande beperkte leds en aansturing :frowning:

Heb nog geen 2023, maar wou wel upgraden in de toekomst.

Ik gebruikte de ring nu voornamelijk voor de Weer-screensaver. En om een kleurtje te zetten als Heimdall actief is. Is dat dan wel nog mogelijk?

Dat is niet zo moeilijk.
Ik zou een aantal flows maken die er elk voor zorgen dat de Hue een bepaalde kleur produceert, en vervolgens de logic maken die kijkt naar de waarde van het verbruik.
Dan zorgen dat afhankelijk van de waarde van je verbruik de juiste ‘Hue kleur flow’ aangesproken word.

Je kunt een kleur zetten voor Heimdall maar dan moet je wel wat maken zodat de actie steeds herhaald wordt.
M.a.w. de kleur blijft niet staan.

Ik baal er eerlijk gezegd wel van dat ik dat niet eerder heb gezien.

Of zo iets wat Homey dan kan aansturen?

1 Like

Easy… gebruik #vermogen als je naar een specifiek device wil kijken en als het gaat om het verbruik van je hele huis kijk je naar het vermogen van je P1 meter…

WANNEER VERMOGEN IS VERANDERD
EN #vermogen <500 HUE LAMP GROEN
ELSE HUE LAMP ROOD

(da’s de simpele versie)

Met een advanced flow kun je net zoveel kleurenbuckets maken als je wilt… Met gewone flows zou dat ook lukken, wordt dan iets onoverzichtelijker denk ik.

Tip voor de knutselaars onder ons: Maak je eigen Homey mini. Met LED ring die compleet customizable is.

Ik ben het volledig met je eens.
Ook ik gebruikte de ledring in mijn homey om mijn verbruik aan te geven.

Ik denk dat ik de Bar die in dit topic wordt voorgesteld ga kopen en er wat aangepaste hardware in ga plaatsen om een indicator te geven voor verbruik minus teruglevering.

Mogelijk op W-LED gebaseerd.
Overigens kun je zoiets zelf heel snel maken met Magic Home Wifi Led

Ik ga deze bestellen:
https://a.aliexpress.com/_EIh9d7v
En kijken of ik er een heel kleine ESP32 in kwijt kan. Kijken of ik deze via MQTT of een andere simpele manier kan aansturen zodat ik weer kan weergeven hoeveel ik verbruik of teruglever.

In dit Whatsapp domotica kanaal zal worden dit soort integraties gedeeld. Dat zal ik met deze “ervaring” ook gaan doen.