Visuele weergave afstand / procentuele waarden via LED

Beste,
Ik speel met het idee om enkele waarden visueel weer te geven dmv led’s (neopixel of klassiek)
Praktisch voorbeeld: led ring die de waarde van de batterijen kan weergeven 0-100% /geen tot bvb 10 leds.

Niveau van een regenwaterput, leeg(in mijn geval :300cm) =rood, half leeg oranje, vol (20cm) groen…

Zijn enkele van de dingen waar ik over nadenk.
Eigenlijk wat de homey pro zelf kan met de led ring.

Ik vroeg mij af of deze met de standaard flows te regelen zijn en of iemand zoiets al eens gerealiseerd heeft?

Alvast bedankt

Daar is een leuke app voor, maar die moet nog ff geupdate worden.

Dit is een manier om een kleur te geven aan een status:

1 Like

Dank je,

Ik zoek eigenlijk een manier om dit naast de LED ring te doen? (Via wled ofzo)

Edit; ik vermoed dat dit met deze app eventueel ook kan, echter krijg ik hem niet geïnstalleerd omdat hij niet compatibel is met huidige homey versie. :frowning:

Dit is inderdaad mogelijk met wled, gebruik het zelf om aan te geven hoelang het nog duurt voor de wekker gaat.
(30 min = 0%, 0 min = 100%)

Maar inderdaad alleen voor Homey pro (leditor ook overigens).
Deze zullen ook alleen voor Homey pro blijven, dus als je dit wilt zul je over moeten gaan op een Honey pro (er van uit gaande je alleen een Homey (beta) hebt).

Ik heb homey Pro. Versie 8.0.0 maar kan de app dus niet installeren blijkbaar.

De app is nog SDK1 en dus tot max < Homey v 5.0 vanaf 5 is SDK1 niet ondersteund.

1 Like

maar dat is een andere app :wink: dan LEDitor
D.A.L.O.R App voor Homey | Homey

Die ken ik ook idd. Maar ik maakte uit de tekst op dat hij de ledring van Homey wilde gebruiken :crazy_face:

Ik begreep deze zin al niet zo, achteraf hahaha:

1 Like