Heb ik een met een Homey Pro nog steeds een router nodig?

Is de nieuwe Homey Pro meteen je internet router (eventueel via een Netgear app oid?) of heb ik die ook ernaast nodig?

De Homey bridges zijn wel WiFi extenders als ik het goed begrijp? Zijn deze ook te voeden met de (nieuwe) ethernet aansluiting? Of is het aan te raden het huis gewoon te voorzien van AP’s (Ubiquiti UniFi) en dan wat extra homey bridges voor optimale Zigbee etc netwerk. :slight_smile:

Ik denk dat je je er nog even goed in moet verdiepen.
Geen enkele Homey is een router, WiFi extender en de bridge is niet te voeden met een ethernetadapter (die wordt sowieso niet ondersteund door de Bridge,

Je kan de Bridge (in satellite mode) wel gebruiken om je Zigbee netwerk uit te breiden als je een Homey Pro 2023 hebt. Maar als dat het enige is waarvoor je hem gebruikt kun je net zo goed een paar Zigbee lampen of tussenstekkers kopen.
Vrijwel elk 230V gevoed Zigbee apparaat breidt je Zigbee netwerk nl uit.

Thanks Henk voor de reactie!

Aardig zitten neuzen al :slight_smile: Het was duidelijk dat het geen standaard functionaliteit was, maar wellicht via apps dat het wel mogelijk was. Helder!

1 Like

Ik denk dat het eerst belangrijk is om te weten dat Homey iets compleet anders is dan je internetrouter.

Homey is je smarthome controller waarmee je allerlei zaken in je huis kan automatiseren zoals verlichting, je thermostaat, je tv enzovoort…

Je internetrouter heb je nodig om je netwerk verkeer te regelen voor onder andere je internet verkeer maar ook bijvoorbeeld je Wifi.