Heatlink CV status gebruiken

Is er iemand die weet of en hoe je de CV warm water boolean kan gebruiken in een flow?
Schermafbeelding 2023-08-11 063932

Ik denk dat dat nu niet kan,. Ik heb er namelijk geen kaartje voor die ik kan kiezen.
Misschien even naar het Homewizard topic gaan en daar even vragen of dit toegevoegd kan worden.
Hij gaat ook naar ja als er warm water word getapt.

Die kun je niet als trigger (“als”) gebruiken, maar wel in de “en” stap. Dan controleer je de waarde met een Logica kaartje (“Ja/nee is gelijk aan Ja”), waarbij je bij “Ja/Nee” die capability voor warm water van je heatlink kunt kiezen.

Je moet dus iets anders als trigger bedenken, dat hangt een beetje van het doel van je flow af.

Oh nu zie ik het ja, de EN functie via een Logica kaartje is al super handig en voor mijn toepassing voldoende. Het zou idd mooi zijn als dit evt ook als trigger op zich zelf te gebruiken is maar dat is mss iets voor de toekomst. Voorlopig kan ik weer verder. Hartelijke dank!!!

1 Like

Je kunt zelf een trigger kaart maken mbv de geweldige app device capabilities

Die heeft een trigger kaart “Luister (Watch) van “apparaat” naar “capability” “. Daar vul je bij “apparaat” je heatlink in, en bij “capability” de warm water status. Zodra die capability wijzigt, triggert je flow en kun je met het logica kaartje de juiste flow maken.

1 Like

Nou dat is helemaal fantastisch. Ik maak idd ook al zeer dankbaar gebruik van de geweldige app van Arie, maar zo ver was ik nog niet gekomen. Ik ga het straks even testen. Nogmaals dank voor de info!!!

1 Like

Misschien nog even ter vermaak, ik gebruik de status van “warm water aan” om een schema te starten en stoppen voor het douchen. Dit voor afzuiging en een seintje van het licht over de duur vd douchebeurt.

En met triggercard :wink:

1 Like