Gumax zonwering bedienen

En? Nog gelukt ?

Nee, nog niet. Mocht je er nog 1 kunnen printen dan hoor ik het graag en wat dan de kosten zijn!?

@Alex_Ankersmit1
Afgelopen weekend heb ik van PETG (15% carbon) een tweede casing geprint.
Hij is scharnierend door een ijzerdraadje echter het ‘slotje’ is mij nog niet gelukt. Met een elastiek houd ik nu casing dicht wat voor mij prima is.
Stuur mij in een PB even je adresgegevens voor het verzenden.

Eric ik wil je een PB sturen met de gegevens, maar ik zou niet weten hoe. Zie nergens een aparte knop of iets om dat te doen. Het zal aan mij liggen maar toch :slight_smile: .

(kl)(t)ik even op zijn avatar of naam boven zijn post, dan zie je de ‘message’ knop verschijnen. Daarmee kun je een PB sturen

Dat idee had ik ook alleen krijg ik dan dit te zien

Owww, da’s apart. Misschien kan Erik dan jou even een PB sturen?

Dat komt omdat je Trust Level nog niet hoog genoeg is. Je kan een moderator vragen om je trust level te verhogen. Dit gebeurt ook automatisch als je een aantal topics leest op het forum

Idd 2 topics en het was goed. Bedankt

Beste Gumax-apparaat bezitters, ik ben momenteel bezig met een app. Ik heb het Gumax lighting protocol al gedecodeerd en dacht, laat ik de andere remotes ook even meenemen.

**Ik heb hiervoor wel jullie hulp nodig, namelijk zoveel mogelijk samples van de remotes
**
via het developer portal kan je opnames maken van een afstandsbediening en deze opname opslaan als .vcd bestand.

ga naar Homey Developer Tools

1. druk op de rode opname knop

2. Begin dan pas met drukken op een knop

3. wacht tot hij uit zichzelf stopt of de timeout plaatsvindt

4. sla de opname op met de volgende naam : "Gumax - <type nr van de remote (ASY-xxxxx-xxx) - .vcd

5. maak een .zip file en voeg alle .vcd bestanden in en stuur deze naar: mbmmd5rz2k@privaterelay.appleid.com

Hoi Fabian,

ik denk dat mijn private-relay e-mail niet goed om kan gaan met bijlagen. lukt het om de zipfile te delen via een link (google drive oid?)

Heb hem nogmaals gestuurd, ik had volgens mij ook iets niet goed gedaan. Lukt het zo?

Ik heb goed nieuws, het werkt! nog wat kleine aanpassingen om hem toe te laten tot de App Store. Ik zal even kijken of ik de GitHub repo publiekelijk kan maken zodat er al getest kan worden.

Mocht jouw apparaat /afstandsbediening er niet bijstaan, zie dan mijn eerdere reactie. Claude is verbazingwekkend goed in het reverse engineeren van protocollen.

Edit:
De repo met bijbehorende handleiding hoe deze te installeren is hier te vinden. er moeten nog wat laatste dingen gebeuren om deze te publishing in de App Store (zie readme). Voel je vrij om een pull-request te gooien.

Credits aan Claude :wink:

hier de gepubliceerde beta: