Google Nest Hub muziek starten via Homey Pro 2023

Hallo,
Ik heb hier al veel info gevonden op het forum, maar nog geen antwoord op mijn vraag.
Is er een mogelijkheid om een Google Nest Hub 2égn muziek(radio) te laten afspelen via een flow.

Ik heb een flow gemaakt via iCalCalendar, die geactiveerd word door een event in de Google agenda.
Daar we op verschillende dagen op verschillende uren opstaan, is het simpel in de agenda te zetten “Wekker” op het uur we willen opstaan.
Sonos begint te spelen, Airco gaat uit, indien deze opstaat, lichten gaan aan, wanneer ik beneden kom.
Werkt perfect.

Nu staat er een Google Nest Hub op mijn nachtkast, die zou ik willen laten radio afspelen via de flow.( als radiowekker dus )
Momenteel zit deze in een Google routine, die op een bepaald uur start, maar moet ik dus bijna dagelijks manueel aanpassen :thinking:

Heeft er hier iemand een idee hoe ik de Google Nest via de Homey kan laten een radio starten.

Hallo Eric,

Dat kan met hulp van de de Google Chromecast app

Een stream in de vorm van een URL dien je via “cast een website” te casten.
Tip, gebruik altijd een “Stop casten” flowkaart vóór de “Cast iets” flowkaart.
(Vaak kun je geen nieuwe cast starten als er nog gecast wordt, maar krijg je geen alert bericht o.i.d.)

Wow, tof bedankt, werkt perfect !
Heb Tunein gekozen, en gaat hij gewoon de radio’s zoeken die mogelijk zijn.
gr

1 Like

Ik doe dit via een flow naar een Ikea Sonos naast mn bed, 10 min voor de wekker afgaat gaat het volume langzaam omhoog vanaf 0. En ik heb nog een snooze knop liggen die het reset.
Mn gordijnen gaan een kwartier voor de wekker langzaam omhoog.

Hallo all,

Deze setup werkt perfect sinds ik de correcte flow opgezet heb, alleen wat er al een paar keer gebeurd is, dat de Google Nest ineens in mijn apparaten met een ! staat, en de connectie verbroken is met Homey precies.
Dan speelt hij niet af, als ik dan in de apps de “Google Chromecast” app herstart, doet hij het terug wel de volgende dagen. Kan ik via een Flow een app laten herstarten, ik vind het niet direct terug?

Bij experimenten “power user” aanzetten. Daarna heb je een extra “blokje” System met daarin “Als app is gecrasht” flowkaart

Maar een (veel) trefzekerder manier is via deze advanced flow:

Deze flow is importeerbaar via de app Device Capabilities

Bedankt, ik heb het opgelost, als tijd is 05u , herstart App Google Chromecast.
Dit dus dagelijks, is genoeg daar ik de Nest alleen maar gebruik als wekkerradio en die s’morgens moet afspelen.

App herstarten was dus mogelijk als superuser aan te zetten.
Bedankt

1 Like