Ja klopt, die gebruik ik ook, zie mijn eerste post 21-11
Hallo
Ik ben beginner met Homey.
Ik heb dit geprobeerd, maar de google mini nest gaat niet aan. De tag zegt ‘‘Homay cant play sounds’’. Dat wil ik ook niet. Maar hoe krijg dat geluid op mijn google nest afgespeeld? Als het kan in Jip en Janneke.
Met vriendelijke groet,
Anne-Jan
Hoi Anne-Jan,
Welk geluid probeer je af te spelen?
Is dat een URL, zoals bijv:
https://bigsoundbank.com/UPLOAD/mp3/2363.mp3
Wat bedoel je met bovenstaande zin? Kun je daar een screenshot van sturen?
Ja, dat is inderdaad een url. Maar ik denk dat het komt door de laatste update van google home. Ik heb nu de nest opnieuw geinstalleerd. Morgen nog eens proberen. Bedankt voor je reactie.
Graag gedaan.
Hier nog even een voorbeeld van een werkende flow
Oké bedankt, ga ik die morgen even proberen. Beginnen met iets dat bewezen werkt, is altijd goed.
Ik heb even een flow gemaakt.
de MP3 “begin de dag met een dansje” speelt wel af, maar de internet url van Spottyfy niet? zie printscreen.
Ik heb jouw bovenstaande URL ook geprobeerd, maar die speelt ook niet af, hij begint gewoon niet te spelen?
Echt, vóór iedere afzonderlijke “cast” kaart dien je altijd een “stop casten” kaart te plaatsen.
Zie het als een paar, het één kan niet zonder het ander.
(Ik beschouw het als een bug, dat een cast gewoon niet afspeelt als er al gecast wordt, en er zelfs geen melding van geeft).
Óók vertraging inbouwen:
De “cast” kaart stuurt de volgende kaart aan zodra het commando geslaagd is.
Het is dus niet zo dat dat pas gebeurt als de cast is afgelopen.
Voeg dus vertragingen in (delays), die ietsje langer duren dan de cast.
Ik had het eerst al geprobeerd zonder die MP3 ervoor. Dus de internet url direct na de stop casten kaart. Toen ging hij ook niet spelen. Als ik de url op de Internet browser open dan moet ik nadat de site is gevonden ook op play drukken. Dan gaat hij ook niet automatisch afspelen?
Oh ik ging enkel even op de constructie in.
Spotify kun je voorzover mij bekend niet casten.
Je kunt het wel via een virtuele schakelaar (type: kettle/waterkoker) via Google Home af laten spelen
Vul hier playlist o.i.d in:
Het plan was een wekkerradio te maken. Dus kan ik niets tegen de assistent zeggen. De trikker is tijd. Best lastig allemaal.
Je hoeft ook niets te zeggen, ik voeg altijd een spraakopdracht toe “voor als het niet werkt”.
Maar lees mijn post nog eens, ik beschrijf een virtuele schakelaar waarmee je (automatich via een flow) betreffende automation in Ggl Home kunt starten.
Waar tover jij die kaart vandaan Peter?
Ik heb zelf een wekker gemaakt.
Per uur 4 virtuele apparaten aangemaakt. Kan dus de wekker per kwartier zetten.
Volgende dag gaat wekker om gezette tijd af. Deze snoozed 6x elke 5 minuten. Na 3 keer gaat zachtjes het licht aan en gaat de radio aan via Google Nest Hub. Deze zegt bij elke keer ook de tijd.
Wekker stopt als ik mijn hand langs motionsensor haal die ik ook gebruik voor mijn bed verlichting. (Led strip onder het bed)
Ik heb uiteraard meer info, maar laat eerst even weten of je geïnteresseerd bent.
De wekker is door de ‘Wife acceptance test’ heen gekomen. We love it.
Rogier
Iemand een idee hoe je een mp3 kunt sharen op de google drive en dan casten ?
Ik probeerde dit:
Maar dat werkt dus niet…
En hoe stop je de muziek ![]()
Simpel, gewoon : “Hey Google, stop muziek” zeggen ![]()
Helaas dat werkt hier niet haha. Dan zegt die ik stop muziek ik badkamer terwijl de hub op mijn slaapkamer staat ![]()
Nog een vraag: Kan ik hem ook op een speaker groep laten afspelen?