Volg mij Spotify

Ik heb in verschillende kamers Harman kardon speakers staan met Google assistent en chromecast. Met welke flow kan de muziek via spotify mij volgen? Prima om dat via een commando ‘oké Google, muziek naar kamer 2’ te doen, maar hoe ziet dan die flow eruit?
Bedankt alvast.

Met het commando ‘oké Google, muziek naar kamer 2’, of iets als ‘oké Google, volg mij naar kamer 2’. Of via een bewegingssensor in kamer 2, met dan Google assistent vraag via die luidspreker daar, als er muziek elders aan staat ‘zal ik de muziek naar deze kamer verplaatsen?’

mijn speakers staan in Google Home (chromecast / google home mini), wanneer ik via spotify muziek afspeel kan ik deze verplaatsen met het spraakcommando “speel spotify af in de <kamer>”

Als je allemaal Google Home dingen hebt, is multiroom toch gewoon standaard? Ik heb toevallig Apple, maar je kunt tegen je HomePods (of speakers) gewoon zeggen dat de muziek elders wilt afspelen.

Als je presence detectie wilt, dan moet je de boel in Flow zetten. Daar moet je wel goed opletten. Je wilt natuurlijk niet dat 's nachts als je naar de wc gaat er ineens muziek begint te spelen.

Het afspelen van spotify via Homey is overigens maar beperkt. Dit kan bijvoorbeeld niet op chromecast/google home mini.

(French : oui et en ce moment la lecture spotify via Homey ne fonctionne plus du tout. une erreur “Rate limited”, liée d’après le support à un changement coté Spotify.)

Thanks Google translation :
ja en op dit moment werkt Spotify playback via Homey helemaal niet meer. een “Rate limited” fout, volgens de media gekoppeld aan een wijziging in Spotify.

Google assistent - in een Harman kardon luidspreker- gekoppeld aan homey pro, dat werkt. Maar Homey iets met muziek - spotify connect of Google Cast - laten doen lijkt bijna onmogelijk, even los van allerlei foutmeldingen als ‘rate limited’ die net makkelijk verdwijnen als dat ze komen.

Via deze community of Homey sites werkende spraakcommando’s vinden heeft geen zin, niets werkt, het lijkt wel of de microfoon van Homey uit staat, sterker, ik lees dat deze er zelfs niet in zit, hoe praat ik dan tegen Homey?

Dus?
Oké Google, zeg tegen homey speel Spotify op mijn radio
Of
Oké Google, speel Spotify op mijn radio
Verwacht ik dat ik deze flow start:
Als : iemand zegt speel Spotify op mijn radio <— hoe weet Homey dat iemand dit zegt?
Dan : speel op dit apparaat <— hier staat mijn onkyo met spotify connect en Google cast geselecteerd
Via flow-test werkt dit prima … maar in het echt niet.

Ik zoek een werkend voorbeeld van een flow met spraaksturing, spotify en Google cast. Iemand een idee?

Maak een flow met als trigger “deze flow is gestart” en geef deze een naam. Gebruik een naam die Google snapt. Als je de flow “tv” noemt kan je conflicten krijgen omdat Google dan mss de tv aan wil zetten ipv jouw flow starten. In dit geval noem ik de flow “Lantaarnpaal”.
Er moeten nog acties toegevoegd worden natuurlijk zoals je “speel op dit apparaat”.
Voeg deze toe aan je favoriete flows.
Synchroniseer nu je apparaten met Google door te zeggen “Hey Google, synchroniseer mijn apparaten”.
Zeg nu tegen Google: “Hey Google, activeer lantaarnpaal”.
Google zal nu deze flow starten.

En je praat tegen Google ja, niet tegen Homey.

Tja, dat lees ik ook bij andere topics, maar helaas, Homey reageer met “het spijt me, ik weet niet wat je bedoelt”

Owja, en dat natuurlijk. Aangepast in mijn post.

Mischien helpt dit filmpje ook

1 Like

Top! Dit had ik niet zelf kunnen bedenken. Thnx.

1 Like

Als ik de diverse communities goed volg dan is het via een flow afspelen van een spotify playlist via Chromecast niet mogelijk, via spotify connect wel. Mijn luidsprekers met louter chromecast hebben dus het nakijken, dat zou teleurstellend zijn. Ook het casten van een spotify url lukt helaas niet via die speakers, het geluid harder en zachter lukt wel, waaruit ik opmaak dat er wel contact is …

Hier werd ik niet heel vrolijk van

Heeft iemand een werkende workaround? Ik laat Homey tegen mn Google assistent praten - idd, flink hard - maar dat is niet meer dan 1 keer wel geinig :unamused:

Sowieso vind ik Homey instabiel, dat een flow werkt wil niet zeggen dat het dat de volgend keer ook doet, andersom ook, de flow kan 10x niks doen en ineens doet de flow het wel! Een herstart van Homey kan spontane issues ook oplossen. Deze ervaring hoort niet bij deze topic, weet ik …

Naar mijn weten kan je via een flow in Homey geen muziek afspelen op Spotify op een Chromecast.

verder herken ik je (offtopic) probleem niet… wellicht kan je nog eens goed je flow nalopen of hem delen in een apart topic voor hulp