Muziek streamen van de telefoon naar de google luidspreker

Hallo Allemaal.

Ik vroeg mij af hoe ik via mijn telefoon muziek kan streamen naar mijn google home luidspreker.

Beide zijn aangesloten op mijn homey pro mini. Moet ik hier een flow voor maken ? En hoe te beginnen, ik heb al een aantal flows gemaakt en het werkt wel maar nog niet zoals het zijn moet zeg maar. Wellicht dat er voorbeelden zijn om te gebruiken. Van je pakt je mobiel, opent de mediaspeler en streamt het via homey naar je gewenste google luidspreker.

Met vriendelijke groet.

Raymond

Je kan het toch gewoon casten? Daar is Homey niet voor nodig

op de een of andere manier werkt dat niet meer. Daarom vroeg ik mij af nu alles onder homey loopt dat je voor alles een flow moet maken.

Nee, casten zou moeten werken. Homey neemt de Google Home speaker niet over, dus je kan deze ook via je telefoon/Google Home app gebruiken.

Zitten de speaker en je telefoon op hetzelfde wifinetwerk?

Ja Ik heb maar 1 draadloos netwerk. de rest staat uit zoals de 5 gig en gastennetwerk.

Maar sinds ik de homey heb en de luidspreker onder homey heb draaien doet ie het niet meer.

En de bedoeling is dan ook dat ik al mijn smart apparaten op 1 platform heb en ook 1 app nog maar hoef te gebruiken. Of sla ik de plank nu mis in mijn denken over een smarthome ?

De Google speaker zou nog steeds moeten werken via Google Cast, omdat dit onafhankelijk is van de Homey. Gebruik je Spotify voor muziek? Dan kan je ook de muziek op je telefoon aanzetten en “Speel Spotify” tegen de speaker zeggen om de muziek van je telefoon over te nemen

Ik heb geen spotify

Heb je de Google Home al herstart?

Casten werkt alleen als de app dit icoon heeft:

Dus Homey moet dit symbool laten zien?

Nee, de mobiele app van de streamingsdienst die je gebruikt. Je kunt het casten van muziek niet automatiseren via Homey (tenzij de muziek via een URL toegankelijk is).

Ok dan is het niet mogelijk. Ik heb geen online muziek die ik stream

Je kan ook Bluetooth gebruiken. Zeg tegen de Google Home “Bluetooth koppelmodus” en open daarna Bluetooth op je telefoon. Je kan daar koppelen met de speaker

Dat wist ik niet. We gaan dit morgen eens proberen. Als dit werkt dan ben ik er ook denk ik.