Homey iets laten zeggen via Google home

Hoi, weet iemand een manier om homey iets te laten zeggen via Google Home speakers in het huis. Een spreek actie opnemen in een flow werkt helaas niet …

Bedankt vast, Tjakko

Je kan een audio fragment laten casten die te benaderen is via een url.
Heb je dit al geprobeerd?

Als je zoekt op google text to speach kom je uit op deze app

4 Likes

Dank je wel! Zoiets zocht ik!

Is dit ook een manier om de deurbel te laten gaan via een Google Home Mini speaker? Dat zou mooi zijn. Ik gebruik een simpele Aqara knop als deurbel.

Ja dat werkt…IF knop wordt ingedrukt THEN google TTS " deurbel gaat" of je gebruikt een mp3 die je cast naar de google mini

1 Like

Cool. Werkt.

Is er ook een manier om iets via de sonos beam te laten zeggen? Is immers ook een Google Home ding. Of werkt dat totaal anders? Als ik via de app iets probeer te casten dan lukt dat iig niet.

Een Beam is geen Google ding. Je kan wel een soundboard file afspelen naar de Beam.

Oh dacht dat het automatisch een Google ding was als je er tegen kon praten. Via soundboard dan.

Helaas, ik heb zelf ook een Sonos One. Maar die laat zich ook niet aansturen op deze manier.

Ik heb het op deze manier gemaakt, hey Google, vraag homey … je krijgt keurig antwoord van een dame via de sonos one of beam

Zojuist via slack een mooie oplossing voorbij gekomen. Net even getest en 't werkt keurig.

Account aanmaken op http://www.voicerss.org en zorgen dat je die ook activeert zodat je API key actief is.

https://api.voicerss.org/?key=&c=mp3&f=44khz_16bit_stereo&hl=nl-nl&src=De%20was%20is%20klaar

Vervolgens plak je bij play this audio clip bovenstaande url. Je moet natuurlijk je eigen API key invullen. Let wel even op; spaties moeten met %20 ingevoerd worden omdat het een url is. Doe je een échte spatie, dan gebeurt er niets.

Vraag is hoe lang deze mogelijkheid gratis blijft, maar werkt keurig.

Zo ver ik kan herleiden kun je echter geen variabelen gebruiken, als iemand dat weet?

Hi Peter,
Werkt dit nog steeds bij jou? Ik krijg het met geen 10 paarden voor elkaar.

My advice would be to have a look at sonossay

Hallo Dennis,
ja hoor en ik moet je zeggen dat er ook steeds meer direct werkt met Google.
Zorg dat je Homey en Google home gesynchroniseerd zijn. Dus in Homey naar instellingen, integraties, Google assistent, zorg dat synchroniseer naar Google aanstaat.
Open je Google home en druk op het + teken links boven, druk op apparaat instellen, druk op werkt met Google, je ziet nu welke services er zijn gekoppeld.
Staat je service er niet tussen zoek hem in de lijst en koppel deze, daarna zeg je hey Google synchroniseer al mijn apparaten.
Je ziet als het goed is in jou aangemaakte huis in Google home welke apparaten hij heeft toegevoegd.
je kunt nu direct Google aanspreken b.v Hey Google lamp woonkamer aan, of je maakt een koppeling via Homey, Hey Google vraag aan Homey of hij de lamp woonkamer aanmaakt.
Als het niet werkt vraag dan even specifiek wat er niet werkt zodat ik je vraag wat specifieker kan beantwoorden.
Groet,

Thanks!
One small problem, I dont have a Sonos Speaker. I use the Bose Soundbar 500 and their homespeakers.
Lets are of that’s gonna work!

deze app werkt niet meer, hebben hier meer mensen last van? Er is iets veranderd en nu ziet de app de google home devices niet meer en broadcast to all werkt niet

I solved my problem, hopefully it can solve yours too if you experience the same as me. A couple of days ago I changed my wifi and reinstalled the wifi channel, but since I upgraded, my IoT wifi channel was available in 2.4 and 5 ghz, where it before was only 2.4 ghz. My homey is only 2.4, so thats is why it couldn’t find/reach my Google speakers, because they we’re connected to 5 ghz and home to the 2.4 equivalent. I changed my IoT wifi to 2.4 and all worked as a charm again. I hope this helps someone, it took me about a day to figure this out, hopefully this saves you time!

1 Like

Dankjewel, dit zocht ik ook.