Spraak over google speakers (google services)

Hoi,

Ik ben een van de gelukkige gebruikers van de nieuwe Homey Pro 2023. Deze werkt super alleen mis ik de speaker.

Ik heb veel google hub`s en nest apparaten, dus het zou niet moeilijk hoeven te zijn om deze te gebruiken in combinatie met “google services”. Echter ben ik nu al een aantal uren / dagen aan het vogelen en deze community aan het afstruinen, maar helaas nog zonder resultaat.

Ik heb inmiddels al wel een account van google JSON, ook kan ik een flow maken die lijkt te werken (zie afbeelding) maar ik krijg geen geluid uit de speakers.

Hopelijk kan iemand mij helpen :crossed_fingers:. Wat doe ik niet goed?

Je wil spraak naar een Google Hub of Mini versturen?
Dat kan eenvoudig met de app. Cast a text to Google App voor Homey | Homey
Daarmee kan je iedere tekst vanuit een flow naar je Google spullen sturen.

Bedankt WimS,
Het werkt nu naar behoren door app via jou link te instaleren.
De “Cast a text to Google” is nu te vinden in de flow.
Nogmaals dank!

Jan en WimS,
De google services bieden wel veel meer mogelijkheden. Helaas weet ik ook niet hoe ik deze kan gebruiken in combinatie met Google nest Hub’s of Google nest boxen (met andere devices lukt het me wel).
Weet iemand of dit kan?

@Kurt
Kun je een url casten?

Dag Arie,
Bedankt voor je reactie.
Ondertussen lukt het me om via de chromecast app de URL te casten naar een Google Box of Hub.

BTW, google services is een prachtige app!

Thanks!

Beste Kurt,
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Een mp3 (“cast website” in een flow), wordt niet afgespeeld op mijn Google minispeaker. De Google-luidspreker “plonst” twee keer, daarna niets.
Het lijkt geen probleem te zijn van de Micro Server. Ook met een directe weblink naar een MP3 (af te spelen met “cast website”) geeft hetzelfde probleem.