Google Home speaker

Na uitgebreid zoeken en niet kunnen vinden toch maar de wellicht simpele vraag hier stellen.
Ik kan mijn Google Home speaker niet vinden in het rijtje met afspeelbare apparaten. Wel de Chromecast/Google Nest Hub.
Zal wel iets met synchroniseren zijn, maar kan het niet vinden.
Ik weet het, het zal wellicht een domme of beter een minder slimme vraag zijn.
Heeft iemand voor mij een tip?

Google Cast apparaten kunnen alleen in Homey worden toegevoegd met de Google Chromecast app.

  1. apparaat toevoegen in Homey

  2. Google Chromecast selecteren

  3. dan de Google Home Speaker selecteren.

Was het maar zo simpel. Ik vind alleen mijn Chromecast en Google Nest Hub terug maar geen Google Home

Google home is een app die je op je telefoon moet installeren. :wink:

Ik heb hier 3 Google Home speakers een Google Nest Hub en 2 Chromecast. De hele handel is gesynchroniseerd in de Google Home app op mijn telefoon met Homey. Maar misschien niet goed .

In homey Google assistent sync aangezet?
In google home, apparaat Homey toegevoegd?

Nog een vraagje:
Hoe heb je jou Google Home speakers toegevoegd aan Homey?

Ik had heb ze niet toegevoegd, ik heb Homey alleen toegevoegd in Google Home, maar ik zie net dat synchroniseer naar Google uitstond. Nu aangezet en ga ff kijken,

Is dit een multiple choise antwoord? :joy:

Yep, zelf doorhalen wat niet van toepassing is :joy:

1 Like

Ja toch gezellig zo eind van het jaar
Maar voorlopig zie ik nog geen speakers en alleen maar Chromecasts

Maar er word meerdere keren gevraagd of je ze toegevoegd hebt en is me nog steeds niet duidelijk.

Duurt dat synchroniseren soms even?

Nee

In GH zie ik gekoppelde services Homey 34 devices, als ik daarop klik kan ik alleen maar opnieuw koppelen of link voor account verwijderen

Maar heb je hem nu toegevoegd in Homey?

Waar kan ik Google Home toevoegen aan Homey??

Het gaat toch nog wel steeds over je speaker he?

Ja absoluut en dat is nu net het probleem in het rijtje van te selecteren apparaten met Chromecast app komen de speakers niet voor. Wel als ik Google TTS gebruik voor gesproken teksten op een GH speaker

  1. apparaat toevoegen in Homey
  2. Google Chromecast selecteren
  3. dan de Google Home Speaker selecteren.

Dit gaat trouwens over apparaten toevoegen he, niet een apparaat kiezen in een flow.
Dus naar je apparaten gaan in je mobiele app en dan rechts bovenin op het plusje drukken om een apparaat aan Homey toe te voegen.