Google Home speaker

Zijn de normale Google home speaker(s) überhaupt een chromecast apparaat? Dacht in de eerste instantie niet, en dus ook zo niet toe tevoegen?

Volgens mij staan ze er nu in, via + Googlechromecast en dat komen de speaker tevoorschijn om aan te vinken.

2 Likes

Toch mooi. Dan zijn we na 28 berichten terug bij het antwoord in bericht nummer 2. :joy:

2 Likes

Het werkt kost me wel een hoop energie en jullie geduld. Jullie hebben weer een oude man geholpen.
Bedankt en een fijne Jaarwisseling allen en vooral veel gezondheid

1 Like

En plezier Bob! Jij hetzelfde!

Lol, goed te zien hoe mensen hier trouble shooten. Degene met het probleem heeft naar zijn weten alles geprobeerd en word knettergek zowat. Ziet niet meer wat goed en fout ging.

Support focust op probleem, ontleed het met vraag en antwoord. Mist een antwoord, blijft rustig doorvragen en proberen probleem helder te krijgen. Eerste antwoorden support is toch weer het juiste.

Mooi man, en fijne jaarwisseling :tada::clinking_glasses::joy::muscle:

Bob blij, iedereen blij! Ook fijne jaarwisseling!

1 Like

Iedereen blij in 2020, maar Leo nie blij nie in 2023…ik heb hetzelfde probleem:
1 op iPhone Google Home geïnstalleerd en Chromecast en Google Nest mini geïnstalleerde
2 op Homey Google Chromecast geïnstalleerd en de Google assistent met de optie synchronisatie aan.
3 op Google Home de Homey geïnstalleerd. Alles werkt perfect. Via spraak wordt (bijna) alles bestuurd, apparaten, flows etc. Vanuit Homey kan ik de Chromecast bedienen. Toppie…
Maarrrrrr, in Homey kan ik niet de Google Nest Mini speaker vinden. Wat ik ook doe, hoe lang ik ook wacht, in Homey, apparaat toevoegen, Chromecast app selecteren, dan is er alleen maar de Chromecast apparaat, géén speakers. Waar gaat het fout? Iemand toch nog een idee voor me? Ben blij dat nu alles stem bestuurd is maar ik wilde eigenlijk de speaker via Homey aansturen.

Leo

image

Cast a text to Google! Niet naar Chromecast.

Das aardig maar heb nog steeds geen speakers gevonden. Btw, welke app moet ik voor jouw kaart installeren?

image

Overigens, heb je de speaker wel gekoppeld in de ChromeCast App?

Snap het ff niet…
Homey Chromecast app, kan ik geen speakers selecteren, alleen het Chromecast apparaat
Google Home, het Chromecast apparaat en de Nest mini speaker geïnstalleerd (en de Nest thermostaat).

Geïnstalleerd, dat bedoelde ik eigenlijk, sorry niet in Chromecast.

maar wat wil je met de speaker doen? iets afspelen of harder / zachter zetten?

Ik wil berichten afspelen zoals Welkom, het regent etc.

Ik heb jouw app geïnstalleerd en dat werkt, de Nest Mini speaker staat dan onder ‘casting apparaat’, heel vreemd want nergens in Homey vind ik die speaker. Maar ben al blij dat het werkt. In ieder geval bedankt voor je hulp. Ben ook weer blij :slight_smile:

1 Like

De zone cq ruimte waar je de speaker in hebt gezet, staat achter de speakernaam vermeld, bij Jan is dat “MyCave”

Screenshot from 2023-10-20 17-51-06

He Peter,

Das nou net het probleem, ik zie nergens, in geen enkele ruimte, ook niet in de Homey Google app, dat ik de nest mini kan toevoegen. Ik kan alleen maar selecteren in de Cast text to google:
image

En de Woonkamer staan geen speakers:

en toevoegen nieuw apparaat:

image

Dus, schiet mij maar lek…

Hmmm ik ga je niet lekschieten.
Hier, in die keuzelijst uit je flow, staat toch je google mini tussen, die zou je moeten kunnen selecteren om TTS op af te spelen

.
.

Wat als je op die Chromecast “button” drukt?

.
.
Ik kan alles wat Chromecast ondersteund toevoegen aan de Chromecast app, en die apparaten staan daar vermeld.
Staat je mini wel online in de Google Home app?

Als je bij het installeren geen vertrek kiest, dan komt hij in “MijnHome” te staan, dat is helemaal bovenaan bij het kiezen van “Apparaten”.

Ik ga alles ‘weggooien’ en opnieuw beginnen…ik geef wel aan wat mijn bevindingen zijn. Wordt vervolgd.