Stem van Homey via Google home

Hallo,
Is het mogelijk om de stem van Homey via de google home speakers te laten klinken.
Ik bedoel als ik homey via een Flow iets wil laten zeggen dat je dat dan over de google speakers hoort.

Hoi, zelf geen ervaring mee maar volgens mij moet dit kunnen met de Google TTS app

Klopt, Google TTS werkt prima, en in combinatie met icalcalender, kun je zelfs je google kalender voor die dag laten voorlezen.

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga ermee aan de slag :slight_smile:

Als ik deze flow maak en druk op test dan zie ik alleen de ledjes op de speakers oplichten maar hoor niets.
Ik ben helemaal nieuw wat betreft homey dus ik zit vol met vragen.
Weet iemand wat ik fout doe?

Weet iemand wat ik fout doe???

Check: zitten je google speakers op de zelfde wifi SID als de Homey?

Ja verder werkt alles.
ik kan mijn apparaten via spraakbesturing aanzetten.
Het enige wat ik niet kan is de stem van Homey op mijn HK Citation speakers laten lopen. Als ik de flow test dan gaan de lampjes op de speakers even branden en hoor je een vaag piepje en meer niet.

Iemand een idee wat er mis kan zijn ???.??

als je wilt testen zou ik om te beginnen de IF/ALS veranderen in : start een flow
Bij test moet je ALS namelijk ook voldoen.

Maak gewoon een nieuwe flow met ‘ALS’ start een flow en als ‘DAN’ de TTS, sla hem op en druk op TEST flow

Hallo B3rt,
Bedankt voor je reactie.
Het werkt intussen wel op mijn google speakers alleen op de HK niet…
Ik heb nu een andere oplossing en die vind ik zelf eigenlijk beter.
Ik heb een “oude” Bose soundtouch 20 speaker aangesloten op de aux uitgang van Homey… als homey iets te melden heeft zet hij netjes de speaker aan en daarna weer uit… :slight_smile:

Heb ook enkele GTTS flows lopen naar nest mini en het werkt niet altijd. De gesproken tekst is ook beperkt in lengte , zo heb ik ondervonden.