Homey opdracht geven aan google home

Zoals de titel zegt kan ik homey opdrachten geven aan mijn Google home?

Zoals homey geeft door aan home:
Wat is het nieuws van vandaag.

Dan kan ik als ik in de ochtend beneden kom en langs een sensor loop de verlichting laten aanzetten en mezelf op de hoogte laten brengen van het nieuws.

Of

Homey, google Home muziek laten streamen naar mijn Bluetooth speaker

Vooralsnog heb ik geen mogelijkheid gevonden om dit te realiseren. Ik denk dat we zullen moeten wachten tot de functie ‘scenes’ in Nederland beschikbaar wordt gemaakt door Google. Wellicht zal dat wat deuren openen.

Ik heb wel een manier gevonden.
Je kan ik een flow je homey laten spreken.
Dan laat ik homey zeggen
“Ok Google, alles goed?”
Waarachtig reageert Google daarop met het voorlezen van het nieuws.
Ik moest wel mijn homey en home naast elkaar zetten om dit te realiseren.

Grappig, ik had dat ook geprobeerd, maar bij mij reageerde Google daar slechts in ongeveer 2 van de 10 keren op, zelfs nadat ik stemherkenning had aangezet

Je kan een url van het weer naar Google casten met een flow die geactiveerd wordt door een sensor…
Ook kan je een flow maken om Google iets te laten zeggen.

Klopt, je kunt een url naar een chromecast casten en je kunt de app op Homey gebruiken om Google Home ‘iets’ te laten zeggen, maar de ochtendroutine van Google kun je daar niet mee starten, en ik dacht dat het Boyd_Verwoerd daar om ging.

Overigens heeft hij het nu wel opgelost volgens mij.

Hoe kan ik Google home iets laten zeggen vanuit homey dan? Kan ik daar dan ook antwoord of bevestiging op geven dan?

Met de Google TTS App:
https://apps.athom.com/app/com.google.tts
Het werkt, maar ik vind de stem een beetje traag.

Tot nu toe kun je helaas niet direct antwoorden op deze berichten. Het is dus niet hetzelfde als de vraag om bevestiging van Homey (als je een oude Homey hebt).

it works for me with two google home minis . one speaks via google tts app other turns on the light

In Google Home / Google assistent kun je een andere (nederlandse en mannelijke) stem kiezen en dat heb ik gedaan. Bij gebruik van Google TTS blijft echter de vrouwelijk stem. Zit 'm dat in de Google TTS app of ligt dat ergens anders aan?

Ter info: In onderstaande blog lijkt het erop alsof dit wel mogelijk is (bevestiging geven via Google)

In onderstaand topic heb ik al gevraagd of iemand weet hoe dit zou kunnen werken:

Google tts app

Heb je een voorbeeld flow die werkt? Bij mij lukte dit namelijk niet