Geen Google Home Routines en geen Nederlandstalige IFTTT

Ik ben bekend met het gegeven dat ik aan Google kan vragen iets aan Homey te vragen, maar de acceptatie daarvan binnen het gezin is 0 :stuck_out_tongue:

Maar, de spraakherkenning van Homey bevalt me slecht :blush:
Aangezien spraakherkenning ook niet verder ontwikkeld wordt, wil ik voortaan de spraakopdrachten via de Google Assistent op de Google Home Mini inspreken.

Maar, er zitten al routines in de Google Home waardoor bijvoorbeeld “TV kijken” al bestaat en deze niets doet met de flows in Homey :frowning:. De routine aanpassen zou de oplossing zijn, maar omdat routines nog ontbreekt in de Nederlandstalige Google Home app gaat dat niet.

Nu zou ik gebruik kunnen maken van IFTTT. Maar die ondersteund weer geen Nederlandse spraak :cry: (

Maak ik het mezelf nou moeilijker dan het is, of is er door het ontbreken van routines en NL ondersteuning in IFTTT geen werkbare oplossing?

Tsja, dat is waar we op dit moment een beetje staan met de Nederlandse taal icm Homey.

Athom is bezig met het certificeren van Homey voor Google Home. Dan zijn de apparaten en hun status bekend bij Google Home (waar Google Assistant weer in zit, zeg maar).
Dan is het dus mogelijk om te zeggen:
“Oke Google, zet het licht in de woonkamer aan”
“Oke Google, licht woonkamer aan”
“Oke Google, lamp dressoir op 50%”
“Oke Google, wat is de temperatuur in de woonkamer”
“Oke Google, het is koud hier”

Ipv:
“Oke Google, vraag Homey zet het licht aan in de woonkamer”

Die zin loopt gewoon niet, vind ik.

Precies :slight_smile:
Dus ik dacht “slim” een tijdelijke oplossing te bedenken, maar daarvoor heb ik routines nodig in de Home app, of IFTT :slight_smile:

Of zijn er nog andere manieren die ik niet ken?

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Heb echter ook nog geen oplossing.
Gewoon geduld hebben vrees ik :frowning:

Ik gebruikte voordat de Nederlandse Google assistent er was al ifttt, Google home mini en homey. Dat werkte goed. Toen eenmaal de nederlandse versie er was kwam ik er achter dat als ik het gewoon in het nederlands vroeg aan de Google mini dat hij mijn spraak zelf weer vertaalde naar het engels zodat ifttt toch bleef werken. Het vreemde was alleen dat het antwoord wat ik had ingegeven in ifttt uit werd gesproken door de nederlandse stem in het engels en dat klonk niet echt. Ik ben toen de antwoorden gaan aanpassen in het Nederlands. En dat spreek nu de Google mini ook nu uit.

Het is een hele klus om alles goed in te stellen maar het werkt wel zonder te vragen ‘Hey Google, vraag aan Homey… ik hoop ook echt dat het wel gaat komen, dat je gewoon aan de Google Mini kan vragen’ zet het licht uit’. Scheelt weer heel veel flows.

Als je een iPhone hebt kun je Siri vragen…