Wat zijn precies de voordelen als je een Homey hebt?
1 commando en je kan Homey alles laten doen.
Bepaalde producten die niet door Homey ondersteund worden wel in routines verwerken.
En je hoef niet meer overal aan achter te zeggen. Je kan dan gewoon hey google ik ga slapen zeggen.
Is het dan nu mogelijk om ipv te zeggen ‘hey Google vraag homey alles uit te zetten’, te zeggen: ‘Hey Google alles uit’. En dat Google zelf dat ‘vraag aan homey ‘ er aan toe voegt via routines?
Zo ja hoe doe ik dat dan ?
Dat kon al heel lang (sinds mei vorig jaar) en heeft niets met routines te maken.
Ik zou dit draadje maar even doorlezen
Ja ok. Die snap ik. Je kunt apparaten die aan je homey gekoppeld zijn rechtstreeks via Google benaderen. Dat is echter niet wat ik bedoel.
Ik heb in homey flows gedefinieerd die ik met spraak opdrachten start. Bijvoorbeeld wordt er een flow opgestart met de tekst ‘wie er thuis zijn’. Google assistant gebruikende zeg ik dan dus ‘hey Google, vraag aan homey wie er thuis zijn. ‘
Nu dacht ik dat ik dus een Google spraak opdracht (routine) kon maken waarin ik zeg ‘hey Google, wie zijn er thuis’ en dat Google dat als het ware doorsluist naar Homey en dan dus die bovengenoemde spraakgestuurde flow opstart.
Kan dat?
Overigens, alternatieve oplossingen met virtuele apparaten die die flow opstarten is geen optie voor mij.
Dat blijft zo. Echter kan je daar wel elke spraak opdracht aan hangen die je wilt.
Dat zou idd moeten kunnen. Je kan via routines allerlei acties starten, maar ook gewoon een commando intoetsen wat je normaal zou geven. De routine wordt dan een soort shortcut.
Inderdaad!!! Dat werkt.
Dankjewel
Routines zijn nu bij mij actief en bieden veel mogelijkheden van Google Assistent naar Homey.
Weet ook iemand de route andersom? Vanuit Homey, dmv. bijv indrukken van een schakelaar, een routine starten op de Google speaker?
(in verlengde)
En weet ook iemand hoe je zonder Google TTS (opgestart vanuit Homey) de Google assistent iets laat uitspreken?
(Al getest buiten Homey om: als ik in Google Assistent een keyword typ dan krijg ik die via de routine via in hetzelfde tekstformat weer terug. Dit zou ik graag in spraak willen horen.)
Voor wie dit interessant vindt!