Gast garage laten openen

Hallo, is het mogelijk om in Homey een gast aan te maken die enkel de garagepoort kan openen en de rest niet kan schakelen of zelfs zien? Garagepoort wordt bediend door Qubino 1D relay. Of eventueel via google nest hub dit resultaat bereiken? Dank bij voorbaat.

Volgens mij niet via de app.
Maar je zou kunnen proberen:

  1. Maak een gast account aan in je homey
  2. Maak een homey dash pagina aan (zie diverse posts in deze community)
    3 maak in het gast account een favoriete flow of virtuele button aan
    4 geef de gast een link naar de homeydash pagina.

Nadeel, volgens mij zit in die link ook het homey token.
Geen idee hoe gevaarlijk is dat te delen

Bedankt, ga morgen kijken of het Homey token dat ik krijg voor mijn gast account hetzelfde is als mijn token. Als dit anders is kan dit geen kwaad denk ik. Denk ook niet dat het kwaad kan als men mijn token ziet zonder mijn eigen login en paswoord te kennen. Gebruik voor gast een nieuw aangemaakt mail adres van mij dat hier enkel voor gebruikt wordt en een ander paswoord zodat ik alles nog wel zelf kan beheren.

Waarom maak je niet gewoon een gast account aan in Homey en geef je je gast tijdelijk toegang met een flow. In de flow editor kan het gast account aan en uit laten zetten op datum en tijd. Lijkt me iets veiliger dan een dashboard token / URL te gaan delen.

Ja maar probleem is dat deze gast dan waarschijnlijk alle apparaten thuis kan bedienen denk ik. Is wel betrouwbaar iemand maar wil dat deze altijd enkel toegang heeft tot garage en niets anders kan bedienen. Dacht met oplossing van FKey aan het volgende te doen : gast account aanmaken met een nieuw mail adres beheerd door mij zodat ik altijd contole over alles heb - link zenden naar hem en daarvoor moet ik tijdelijk homey app bij hem installeren - aanmelden bij homeydash met zijn gastaccount en daar enkel garagepoort bij favorieten zetten, zodat hij enkel daar aan kan - snelkoppeling naar homeydash op bureaublad van smartphone - homeyapp terug verwijderen. Met die snelkoppeling kan hij aan garagepoort bedienen. Kan geen token zien zo. Enige dat ik niet weet is of homeydash veilig is. Maar is een gemeenschappelijke garage van appartementsgebouw van 3, dus kunnen andere bewoners op deze manier ook poort openen met smartphone en bij verhuis kan ik hun account verwijderen. Seffens testen of mijn theorie ook klopt. :slight_smile:

Je kan de flow die je voor je gast maakt natuurlijk ook disablen opbepaalde tijdstippen…

ja probleem is : gastaccount moet altijd aanstaan maar mag maar 1 toestel bedienen of zien. Met uw oplossing voor homeydash te gebruiken heb ik dit klaargekregen maar Qubino flush 1D geeft problemen. Kan geavanceerde instellingen niet aanpassen. Geeft foutmelding ( invalid_type_expected_number - parameter_number ) bij opslaan gewijzigde parameters. Schakelt ook niet meer uit na ingestelde tijd van 2 seconden ( gebruik deze als pulsschakelaar )