Autorisatie voor gasten

Hallo,
Ik zou graag zien dat er op korte termijn mogelijk wordt gemaakt dat gasten bepaalde apparaten en flows niet kunnen zien. Het is echt onmogelijk goed gebruik te maken van dit mooie platform als ‘men’ in het huis alles kunnen. Ook random virtuele apparaten of flows starten (waar het hele huis van in de war raakt). Ik begrijp dus oprecht niet dat dit nog geen mogelijkheid is. Ik heb geprobeerd via HomeyScript een script te bouwen die true/false geeft op basis van de user role. Helaas kan dit ook niet want het script kan enkel de admin/owner info ophalen. Einde verhaal dus. Hopelijk wordt dit serieus opgepakt.

En wat vond Athom daar van?

3 Likes

Maak een dashboard via bijv Home Assistant en je hebt volledige controle.

Ja @Henk_Renting ik overweeg dit. Het lijkt alleen wel erg veel handwerk. De Homey app is prima voor ‘normaal’ gebruik. Het zou zo mooi zijn als dit wordt toegevoegd.

@JPe4619 ik was/ben in de veronderstelling dat Athom mee leest. Is dat niet het geval?

Nope. Niet per se. Dit is vooral een gebruikersforum. Athom leest soms wel es wat mee, maar ontkennen dat eigenlijk altijd.
Voor verzoeken moet je een mailtje sturen.
Maar ik kan je het antwoord ook wel vast geven:
“Dank voor je suggestie, zou weker een mooie aanvulling zijn. Maar we doen geen uitspraken over toekomstige functies. Veel plezier met je Homey.”

Wat Henk, zegt is waar, maar als niemand een verzoek stuurt, weten ze niet hoe groot de behoefte voor deze functie is, dus zal het nooit gemaakt worden, hoe meer aanvragen, hoe groter de kans.

1 Like

@Henk_Renting @JPe4619 Ik zal er een mailtje aan wagen. Wie weet.
Zal jullie laten weten wat de reactie was :slight_smile:

Ter info

6 persoons huishuiden. De homey app/web heb ik enige toegang toe. De rest bedient met de homeydash applicatie. Alles wat favorite is kan ieder bedienen. Rest is alleen voor mij. Probleem opgelost. Op athom kan je wachten tot je homey vanzelf opgaat stijgen. Wees creatief

Helemaal mij eens. De voorzieningen voor gasten (maar ook huisgenoten is helemaal niks).
Ben bang dat Athom hier niet veel (niks) aan gaat doen. Zonde want beperkt de waarde van de app. Iets zelf maken via iets anders (zoals ik wel lees) … tsja … Daar koop je toch Homey voor en niet om ook nog eens HA of bijvoorbeeld Home Remote aan te schaffen?