Gast account

Hallo,

Een vriend van ons moet zo af en toe onze homey kunnen bedienen. Hij hoeft alleen de aparaten aan en uit te kunnen zetten of een ‘domme’ flow te kunnen starten.
Nu heb ik hem aan de homey toegevoegd, hierdoor heeft hij ook meteen de aan/afwezigheids en wakker/slapen er bij staan. Dit is iets wat totaal neit handig is bij een gast account.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groeten Kim

Het simpelste lijkt mij middels https://homeydash.com, hier verder hdash genoemd

Met het gast account dien je 1-malig inloggen op hdash om zo een token te verkrijgen, die een jaar (of iets) geldig is; hdash wordt middels het token steeds onder het gast account gestart.
Deel deze ‘login-vrije’ link met vriend; (hij krijgt de gegevens van het gast account dus niet).
( → handig om te weten: toegang ontzeggen = ww van gast account veranderen)

Log met het gast account in op my.homey.app en maak de benodigde apparaten en flows favoriet → deze verschijnen in hdash.
(Let op, advanced flows kunnen nog niet worden gestart via hdash. Je kunt ze bv. met een virtuele knop laten starten, of, via een standaard flow)

Om het wakker/slapen en aan-/afwezigheids probleem te omzeilen maak je vier flows, waarin je het gast account met iemand’s status laat meeliften.
Als…
-persoon1 is weggegaan
Dan…
-zet gast1 op afwezig

Als…
-persoon1 is thuisgekomen
Dan…
-zet gast1 op aanwezig

Als…
-persoon1 is gaan slapen
Dan…
-zet gast1 op slapen

Als…
-persoon1 is wakker geworden
Dan…
-zet gast1 op wakker

Zo blijven de flows met “niemand is thuis”, “de laatste ging weg”, “laatste ging slapen” etc. normaal werken

2 Likes

Een vraag omtrent accounts. Mijn vriendin en ik gebruiken hetzelfde account, dus loggen in met 1 account. Is dit wel handig?
Als ik uit huis ga, ziet Homey dit en ook als ik thuis kom, eea staat in de tijdlijn. Echter gebeurd dit niet met de telefoon van mn vriendin. Hoe kan ik dit juist toepassen?

De app plus 1 account kan maar naar 1 telefoon tegelijk “kijken” qua geofencing;
Als je hetzelfde account op 2 telefoons gebruikt, gaat hij een keuze maken, en dan blijkbaar jouw telefoon, omdat je daar de app met jouw account het eerst op hebt geïnstalleerd.
Het beste is om je vriendin een eigen, type ‘manager/beheerder’ account te geven.
Daar kun je praktisch net zoveel mee als owner/eigenaar account, behalve gebruikersmanagement en updates (instellen en updaten).