Huidige eigenaar Homey verwijderen

Goedenavond,

Wegens een verhuizing hebben wij een Homey overgenomen. De oude bewoner staat nog steeds als “eigenaar” en wij als “beheerder”. De oude bewoner heeft alles geprobeerd om het over te dragen, maar krijgt nu de melding “user with this account does not exist”. Het lijkt erop dat het overdragen niet gelukt is (want er staan nog 2 accounts van de oude bewoner gekoppeld zie ik in mijn app), maar dat zijn account nu inactief is.

Hoe krijg ik nu voor elkaar dat ik de enige eigenaar en beheerder wordt van deze Homey? Ik raak een beetje moedeloos… er is al zoveel tijd hierin gaan zitten.

Alvast dank voor het meedenken!!

Even uitgangspunt dat je het over een Homey Pro hebt zo’n wit bolletje.

Oude gebruiker heeft als het goed is jouw / jullie uitgenodigd op een EIGEN Athom Account, gekoppeld aan je EIGEN email address.

Als je toegang hebt (jij / jullie als Gast, Gebruiker of Beheerder)
kan de oude eigenaar via:

  • Meer…
  • instellingen
  • Familie & Gasten

naar jouw account, en dan klikt hij op Draag eigenaarschap over

Zodra je ziet dat jij eigenaar bent, ga je daar naar zijn account en klikt op verwijderen.

Maar dat staat ook hier :wink:

Dank, maar dat was mij bekend :wink:. Probleem is alleen nu dat de oude bewoner niet meer in zijn account komt (zie de melding) én het dus niet kan overdragen…

contact Athom,

mogelijk kun je via de Recovery ZONDER reset koppelen aan WiFi EN aan je eigen account:

Maar daar ben ik niet zeker van, mogelijk kunnen ze als je de Homey CloudID en juiste Email adressen weet het door hun laten koppelen. Zie hier voor de CloudID
https://tools.developer.homey.app/tools/system

Dank voor de tip! Ik ga proberen contact op te nemen.