Garni 925T integration in Homey and Google Assistant

Hoi,

Ik heb een Garni 925T gekocht, omdat ik via Homey een aantal flows wil opzetten.
Bv. Als de grondvochtigheid in mijn serre (een aparte sensor meet dit) lager dan een bepaalde waarde is, dan start mijn pompje (via een slimme stekker) om water te geven.

De Garni 925T zou moeten samenwerken met Google Assistant, maar dat doe ie niet.
Hij is toegevoegd aan SmartLife en daar kan ik de meetwaarden zien (maar geen scénes maken), SmartLife is gekoppeld aan Google Assistant, maar die herkent de Garni niet. Mogelijk is dat, omdat het een 7 in 1 (plus extra sensoren) apparaat is. (De andere apparaten in SmartLife, voornamelijk smart plugs, worden meteen herkend).

Weet iemand of er in Homey Pro 2026 een oplossing is om de verschillende sensoren apart wer te kunnen geven en elk van die sensoren (althans de meetwaarden) te kunnen gebruiken als trigger voor een actie?

Als UV is hoger dan 3, dan wordt de Philips Hue lamp in de keuken rood.
Als Lux is hoger dan whatever, dan gaat mijn Somfy rolluik in de woonkamer tot 50% dicht.
Als de temp. buiten hoger is dan de temp. binnen, dan sluit ik de ramen (voorlopig nog manueel :slight_smile: ).

Ik heb al enkele threads gelezen, maar nog geen uitsluitsel of het voor Garni zal werken.
Als het eerlijke advies is: '“Probeer je Garni te verkopen en schaf je een Alecto WS-5500 of een (andere suggestie in die prijsklasse) aan.”, dan is het ook maar zo.

Alvast bedankt voor jullie kennis.

Het is een Tuya-apparaat, heb je deze app al geprobeerd?

Hoi,

Om één of andere reden kan ik Tuya niet installeren.

Maar zelfs als het wel zou lukken, weet ik dat Tuya de sensoren niet apart zal weergeven.

Op dit moment heb ik nog geen Homey Pro. Ik zal het alleen aanschaffen als ik de sensoren op één of andere manier kan koppelen zodat ik de flows kan gebruiken. Indien ik er een ander product voor moet aanschaffen, dan is dat maar zo.

Het zou ook moeten werken op Homey Cloud. Heb je al geprobeerd om de app te installeren door een apparaat toe te voegen in de mobile app (Apparaten→+ icon→Nieuw apparaat→Tuya)?

Hallo,

Via de mobiele app gaat het wel.

Ik moet nu leren flow maken (Boolean, JSON, Number, String value), maar daar vind ik vast genoeg info over.

Bedankt voor de tip !