Fout app manager na vervangen adapter

Helaas heb ik last gehad van de rode ring. Ik heb vervolgens de adapter vervangen en inmiddels meerdere malen recovery mode gedraaid en PtP toegepast, maar, hoewel de rode ring verholpen is, blijf ik een probleem met Homey houden. Ik krijg wel toegang via de app, maar als ik naar de apps binnen Homey wil gaan geeft hij een foutmelding. Hierdoor ‘kent’ hij ook mijn toegevoegde apparaten niet meer en werkt er geen enkele flow meer. Ook als ik een nieuwe app wil downloaden krijg ik een foutmelding. Ik zit inmiddels met de handen in het haar. Kent iemand dit probleem? Zou erg blij zijn als iemand mij kan helpen.

Namelijk…?

Er is een onbekende fout opgetreden.

En als ik via apps.athom.com een nieuwe app wil installeren geeft hij aan: ManagerApps is not ready because it did not initialize properly. Error message: SQLITE_CORRUPT: database disk image is malformed

Ik vrees dat een volledige factory reset nodig zal zijn, maar je kunt het beste even contact opnemen met Athom (via support@athom.com) en ze je probleem voorleggen; misschien dat zij een minder rigoreuze oplossing weten.

Oei, dat is wel echt balen! Dank voor het meedenken.

Ik heb hetzelfde gehad. In mijn geval mijn eigen stomme fout, ik verving de adapter door een adapter die niet minimaal de volgende specificaties had 5v en 2A.

Betekende uiteindelijk dat er een totale factory reset moest plaats vinden.

Nu maar hopen dat je een backup hebt, anders ben je alles kwijt(in mijn geval kwam de backup mogelijkheid kort erna)