Flow zonder 'als'

Goeiedag,
Ik mis waarschijnlijk iets simpels, maar ik wil een flow starten met enkel een ‘en’ kaart, zonder de ‘als’ te gebruiken. De trigger moet namelijk enkel de resterende tijd van de oven zijn.
Is er een manier om dit te doen?
Met de optie ‘deze flow is gestart’ lukte het me niet

Wat zou je precies willen bereiken?
Welke conditie bij de EN en wat zou de flow moeten doen en hoe vaak?
En het belangrijkste waneer wordt die flow gestart?

Wat ik wil bereiken is dat als de oven met een programma bezig is en nog 5 minuten nodig heeft een flowbkan starten, bijvoorbeeld een melding via speaker of verlichting naar een bepaalde stand.
Hiervoor kan ik bij ‘en’ een tag van de resterende tijd invoeren. Namelijk 5.
Het lijkt me dat er verder dus geen ander moment nodig is om homey te laten weten dat de flow kan starten.

ALS tijd van de oven veranderd EN de tijd is 5 DAN…

1 Like


Deze opties heb ik bij de oven bij kaartje ALS.
Vaak is inderdaad een ALS en En goed te combineren in beide kaarten, maar helaas deze keer is het lastiger

En hoe weet je dan bij een EN kaartje dat hij er nog 5 minuten over doet?


Bij tags kan ik bovenstaande selecteren

Dan kan je ook zoiets doen als:
Flow1: ALS oven aangezet DAN enable flow2.
Flow2: ALS iedere 10 seconde DAN set a string variable (variable die je eerst moet aanmaken) (Tag van de resterende tijd).
Flow3: ALS variable (die je aangemaakt hebt) veranderd EN (logica kaartje) Variable is precies 5 DAN doe wat je wil …EN disable flow2.

Let op: Dit is maar een idee dat zomaar bij me op komt. Er zijn altijd betere en mooiere, zelfs met minder flows. Maar die doen ze hier dan wel weer onder zetten. Dit is alleen maar om je op weg te helpen.

1 Like

Dankjewel voor je idee. Lastige is nu dat ik bij flow 2 de tag van resterende tijd niet kan selecteren. Ik zie hierbij niet de logica van tags die soms wel en soms niet te selecteren zijn

Dankje Roy, ik zal deze eerst even gaan kijken. Mocht ik er dan niet uitkomen laat ik het weten.

Voor nu alvast bedankt allemaal voor de suggesties.

De tag[ Resterende Tijd] is in het groen dus een tekst, daarom niet te selecteren in een is kleiner dan of is groter dan logica.

Gebruik de andere logica, ik denk dat deze wel werkt


Of gebruik een string variable in flow2.

Werkt ook gewoon.

Ik heb trouwens de flows in mijn voorbeeld iets aangepast, beter even kijken voordat je verder gaat met mijn (persoonlijke) idee. :wink:

Ik ga het nu zo eens proberen, deze flow wordt gestart als de oven aan wordt gezet.
Even uittesten als we de oven weer gebruiken.

Gaat niet werken Willem. Kijk even naar mijn voorbeeldjes.
ALS oven aangezet wordt EN resterende tijd is 5:00 gaat nooit samen denk ik?
ALS oven aangezet wordt EN temperatuur is groter dan 80 gaat ook niet samen denk ik?

1 Like

die tweede conditie kan weg. 5:00 is altijd groter dan 4:30.
Als het tekst is gaat groter dan of kleiner dan niet werken: 11:00 is kleiner dan 5:00 in tekstvergelijking (sortering)