Simpele vraag: ik wil de OF conditie toevoegen, maar in de flow staat alleen EN. Volgens AI kun je dit veranderen door logic te kiezen en dan OF. Maar dat staat er niet bij???
Het 2e kaartje dat je bij EN toevoegt, kun je een stukje naar beneden slepen, dan zie je “OF” verschijnen. Laat kaartje los en je hebt een OF conditie. Dat kan max. 2x (drie ‘of’ condities dus).
Méér OF condities gebruiken is wel mogelijk, maar dan moet je EN condities gebruiken + alles omdraaien:
Deze flow:
Als…
-de tijd is 12 uur
En…
-temp is beneden 0 graden
OF
-het is nacht
Dan…
Doe iets
Anders…
Doe niets
Wordt dan deze flow:
Als…
-de tijd is 12 uur
En…
-temp is niet beneden 0 graden
EN
-het is dag
Dan…
Doe niets (leeg laten kan niet, plaats hier dan bv een tijdlijn kaartje)
Anders…
Doe iets
(Het Anders deel kom ook pas tevoorschijn als je een 2e DAN kaartje naar onder sleept)
Mja…
Ik zou gewoon hier beginnen:
https://support.homey.app/hc/en-us
Je taal selecteren:
Dank; daar kan ik mee verder!!
Graag gedaan.
Nog een tip, in ‘advanced flow’ kun je wél zoveel OF condities gebruiken als je wil (zonder de ‘omdraai’ truuk dus).
Hoi Peter,
Toch nog een ander soort vraag (als het mag):
Ik heb een flow met daarin als start conditie "als de over 30 minuten de zon ondergaat"etc.
Nu wil ik mijn nieuwe flow met de of conditie dat ook toevoegen maar als ik nu op kaart toevoegen klik is er “plots” een hele andere groep mogelijke kaarten onder tijd en datum (en tijd vóór zonsondergang staat 'daar niet tussen)
Wat is de logica?
Groet
Willem
Ik heb dit bij de EN kaartjes staan. Je kunt de kaartjes “omkeren” tijdens het invoegen.
Ná wordt dan vóór
Dag wordt dan nacht
‘Is’ wordt dan ‘is niet’
Je krijgt geen verschillende, maar je kiest per ongeluk verschillende.
Advanced flow heeft geen vaste plaatsen voor de kaartjes, dus moet je even goed kijken welke soort (Als/En/Dan) je kiest.
Dit zijn “Wanneer” kaartjes (door Homey “Als” genoemd), dat zijn de (gedeelte-van-)flow starters, ook wel triggers of gebeurtenissen genoemd:
En dit zijn “En” kaartjes, de voorwaarden of condities:
Trigger : Wanneer de zon is ondergegaan
Conditie: EN de zon is onder
Trigger: Wanneer het is 15:00 uur (geworden)
Conditie: EN het is tussen 12:00 en 18:00 uur
Hier nog wat ins en outs!
Sorry, maar ik geloof dat ik het niet begrijp.
Ik wil proberen iets heel simpels te doen:
Als ik op een knop druk (dat lijkt me dus de ALS voorwaarde in de advanced flow) EN het is bovendien donker dan een bepaalde lux waarde DAN wil een lamp aanzetten.
Nu mijn probleem of misdenken:
ALs ik start met een lege flow en voeg toe ALS de "knop indrukken: en ik voeg daarna AND toe dan geeft mijn lichtsensor alleen de keuze optie “trisensor staat aan”
(Nu ik het opschrijf snap ik dat ook want de andere waarden zijn triggers: Zoals waarde WORDT kleiner dan xx.
Dus hoe pak ik dat aan?
Moet ik doorlopend de lichtsensor in een flow laten bepalen of het donker of licht is met een extra vareable? Of kan dat in dezelfde flow?
De waarden van de trisensor zijn:
Of is dat wat je artikel waar je aan refereert probeert uit te legen?