Flow werkt nog maar af en toe na vervangen batterij bewegingssensor

Het was een gratis tip van Seiko. Je mag zelf bepalen wat je er mee doet. Ik moet wel zeggen dat ik AL mijn flows zo probeer te maken dat Homey niet onnodig gestressed wordt, daar houdt ze niet zo van namelijk. :wink:
Dat via de testknop niet werken van een flow heb ik vaker gezien, heeft niks met de opbouw van je flow te maken.

Mischien was het nieuwe batterijtje wel een slecht exemplaar, probeer eens een andere.
Niet geschoten is altijd mis.
Test eens met een logmelding in de dan kolom om te zien of deze wordt uitgevoerd.

Die had ik ook al voorgesteld.
Dat van die batterijen is een goeie. Meten is weten!

Mannen, als het batterijtje niet goed zou zijn, dan zou de andere flow ook haperen. Deze werkt dagelijks perfect. Het enigste wat anders is aan de probleemflow, zijn de KAKUs. Daarnaast reageren de KAKUs wel gewoon op de play button van een flow. Dus afstand enz. Zijn ook niet het probleem. Dus ik geloof niet dat de batterij in de sensor het probleem kan zijn. Ik waardeer de hulp en suggesties, maar ik ga geen dingen doen om maar wat te proberen.

Andere suggesties zijn uiteraard welkom! Bedankt voor het meedenken.

Logmelding zal in invoegen! Thanks.

Ok. Dan lees ik later wel hoe het afgelopen is.

1 Like

je kunt ook nog 1 of 2 seconden vertraging tussen de aan/uit berichten zetten zodat ze niet tegelijk verzenden. Ook de berichten nog eens herhalen na enkele seconden kan de betrouwbaarheid verhogen.

Dat lijkt met het proberen waard. Ga ik proberen. Bedankt!

De vertraging ingebouwd, maar helaas dat bracht niet wat ik verwachte. Gisteren gingen de lampen keurig op tijd aan, vandaag staan ze nog steeds uit… ik tast echt volledig in het duister hoe dit kan.

Nog even reagerend op een vorige post, ik heb de batterij vervangen van de sensor, niet van de KAKU stopcontacten. Die hebben geen batterij.

Daarnaast als ik de sensor uitlees geeft hij keurig de juiste waardes aan, dus de voorwaardes zijn aan voldaan. Minder dan 100 lux en later dan 17:30.

blijft de vraag, veranderd de helderheid nog wel na 17:30 blijft het dan niet even donker?

Uiteraard blijft het donker:

De lux loopt niet meer op gedurende de nacht.

De vraag was: veranderd de helderheid nog wel na 17.30 uur?
Als hij voor 17.30 uur op 0 komt dan veranderd hij niet meer en gaat deze flow niet lopen.
Ik vind trouwens (mijn persoonlijke mening) dat als het donker wordt dat de lampen aan moeten gaan, ongeacht hoe laat het is. In de winter is het veel vroeger donker, blijf je dan in het donker zitten omdat het nog geen 17.30 uur is?

Ja ik snap je nu, bedankt! Is altijd wat moeilijk om op één lijn te komen via tekst, alleen wat je nu zegt had ik nog niet zo bekeken, dat is een duidelijke mogelijkheid.

Blijf ik het het vreemd vinden dat een soortgelijke flow buiten altijd gewoon werkt. Waarschijnlijk komt dit doordat de lux al lang nul is voordat de tijdvoorwaarde inkomt.

Ik haal tijd even uit de flow, laat ik het morgen weten.

De reden dat ik er ook een tijd aan heb gekoppeld is dat ik het niet nodig vindt dat de lampen vroeger aan gaan dan 17:30. Puur energieverspilling tegengaan zeg maar. We zijn toch niet eerder thuis.

Instelling verandert:

Werkte vanavond prima!

1 Like