Flow voor aanwezigheid/afwezigheid

Hoi, ik heb wel iPhone en kan ook hulp gebruiken betreffende aanwezigheid functionaliteit. Wil je je kennis met me delen? Dank

@FcBroukie Jazeker, zie private message.

Zoals velen hierboven gebruik ik ook Life360. Daarmee kan ik niet alleen regelen met de vraag of ik wel of niet thuis ben, maar kan ik ook bijv. de kachel al aan laten gaan als ik om een X tijd vertrek van werk.

Het instellen van een vast MAC adres heeft het probleem bijna helemaal verholpen.
Ik gebruik nu Smart Presence en dat gaat bijna goed.
Bijna omdat ik nog niet de juiste instelling heb gevonden voor de normale en stress mode.
Heel af en toe gaan de camera’s aan terwijl ik thuis ben maar gaan ook binnen 1 minuut weer uit.

Ik zelf gebruik IFTTT samen met Homey’s {webhook}. Deze laat ik mijn SSID van het thuisnetwerk detecteren en hierop aan of afwezigheid registreren. Hiermee hoeven mijn huisgenoten niet direct de Homey app te installeren en de meesten gebruiken IFTTT toch nergens anders voor.

Om meerdere huisgenoten te registreren kun je een variabele aanmaken waarin {var>0} betekend dat er iemand aanwezig is en {var<1} iedereen weg.