Is het mogelijk om de ingestelde vingerafdruk in de Aqara app voor het U200 slot te gebruiken in een flow.
Ik zou graag een flow willen maken waarbij wordt herkend wie de deur ontgrendeld ( in dit voorbeeld iemand die de kat eten komt geven zodra we op vakantie zijn) en dan zodra de deur weer vergrendeld wordt door die specifieke persoon de Irobot stofzuiger aan gaat.
LG zal dit wel interessant vinden, vingerafdrukken die in Homey zouden kunnen (gaan) verschijnen
Ben ook wel benieuwd of de kat-voer-persoon zonder meer een vingerafdruk zou laten registreren in een systeem van iemand anders.
Die afdrukken worden allemaal in de sensor zelf opgeslagen, en die zijn over het algemeen best veilig Het slot (en dus Homey) krijgt alleen door dat de sensor de vingerafdruk met index ā3ā herkend heeft (en vaak ook met een score zodat je bij lage scores kunt beslissen de deur toch niet te openen).
Je heb daarmee wel een punt.
En als we die persoon niet de deur open laten doen met een vingerafdruk maar met een ā eigenā code.
Ook die info wordt zeker niet doorgegeven in Matter?
Naar mijn weten is MQTT het enige protocol die deze info kan gevenā¦ Aqara heeft deze ondersteuning niet en zul je moeten zoeken naar een alternatiefā¦
NFC tag bijvoorbeeldā¦ laat de kat verzorger een nfc scannen waardoor de deur open gaatā¦??
MQTT is niks meer dan een transportprotocol, dat de Aqara dat niet ondersteunt betekent niet dat de Aqara niet een andere manier heeft om die info door te geven.
Om even terug te komen op mezelf: de Aqara kan, voor zover ik nu begrijp, in ieder geval wel pincode-informatie doorsturen via Matter, dus misschien zelfs ook wel vingerafdrukinformatie. Het is alleen de vraag of Homey daar dan iets mee kan, want de Matter-ondersteuning loopt alweer achter.
Om nog een keer terug te komen op mezelf: de Matter 1.3 standaard ondersteunt voor sloten PIN, RFID, vingerafdruk, āvinger aderā, en gezichtsherkenning.