Fibaro raam/deur sensor werkt niet goed

Mijn fibaro raam/deur sensor werkt op het moment niet zoals het zou moeten. Als het raam open gaat meld deze het wel, maar dicht komt niet binnen. Nu heb ik de sensor als eens verwijderd, gereset, opnieuw aangemeld. Maar dat was helaas ook niet de oplossing. iemand een idee wat hier nog het probleem kan zijn?

Probleem eindelijk gevonden, je raad het nooit. :crazy_face:

Na tig keer Homey mailen, dingen testen, uitsluiten, denkwerk, hier en daar een vloek. Bleek het doodsimpel te zijn. Ik had de sensor ook al vervangen, maar deze bleek gewoon goed te werken op een ander positie. Terwijl de nieuwe sensor na verloop van tijd weer het zelfde probleem had. Dus het vraagteken werd alleen maar groter. Ik had de betreffende sensor vast geschroefd omdat ik steeds een sabotage alarm kreeg omdat de dubbelzijdigetape begon te wijken als de zon goed op het kozijn stond. Even een tijd niks mee gedaan vakantie en dergelijke. Maar van de week was ik het zat. (sturing van het raam is nu weer actiever) Na nog een keer mailen met Homey nog eens wat testen. Maar geen succes. Dus trek die hele zooi van het raam af met de gedachte ik zet er wel iets anders op. Test de sensor beneden nog eens voor de gein… Werkt dat ding gewoon. :thinking: Dat ding weer op het raam… Niet dus. :exploding_head: En nu komt het je raad het echt niet. Het f*cking schroefje blijkt het probleem te zijn. Blijkbaar is deze in de loop der tijd gemagnetiseerd door het open en sluiten van het raam. Waardoor de sensor genoeg verstoord wordt om niet meer goed te werken. Oplossing: messing schroefjes gebruiken. :partying_face: