Fibaro deursensor problemen na batterij vervangen

Hallo allemaal,

Ik ben van home assistant over gestapt op de homey pro on her leven wat gemakkelijker te maken maar inmiddels wordt ik gek!!

Ik heb 5 Fibaro door sensors v2 en deze werkte goed totdat ik de batterijen had vervangen.

Nu is het om de haverklap raak en reageren ze niet of slecht
Voorbeeld:

  1. De achterdeur wordt geopend en gesloten maar de status wordt niet geüpdatet naar gesloten

  2. Op bepaalde momenten werkt de open/gesloten status maar is er weer een tamper alarm wat pas uitgaat als je het kapje eraf haalt.

Iemand soortgelijke ervaringen en mogelijk een oplossing?
Tot nu toe kost me dit veel te veel tijd en dat wilde ik eigenlijk voorkomen met een homey pro

Dus omdat een sensor raar doet na het vervangen van een batterij ligt de oorzaak bij je Homey pro? Vreemde redenatie…

Mijn ervaring met die (&@#&^ dingen is dat als je een paar keer het kapje eraf hebt gehad dat ding bij het minste of geringste de tamper niet meer goed indrukt. Met alle ellende van dien. Bovendien vreten die dingen (dure) batterijen (zeker bij buitendeuren in de winter) en ik heb ze daarom ook allemaal vervangen door Coolcam. Die draaien al meer dan een jaar zonder één keer de batterij te hebben vervangen. Enige uitzondering is de schuur omdat die 's winters vrij koud is. Maar dan haalt ie nog bijna een jaar.

@PetervdK

Ik had het anders moeten formuleren.
Voordat ik de overstap maakte naar homey draaide de zaak eerst op home assistant in combinatie met Samsung smartthings en later nog een Fibaro home center 2 en heel eventjes de nieuwe 3 geprobeerd en deze gaven geen problemen.

Dat van die tamper heb ik ook gehad maar is opgelost met een stukje dubbelzijdig plakband

Ik wil best een overstap maken naar de veel goedkopere Neo coolcams maar ik heb de fibaros nu en wil deze combinatie wel een kans geven.

1 Like

Ah, ok, dat verheldert het meer. Ik ben iig blij dat ik ben overgegaan naar Coolcam. Niet alleen qua goedkopere aanschaf en betere werking, maar ook qua kosten voor de batterijen.